گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

دانلود تحقیق در مورد تئاتر doc

دانلود تحقیق در مورد تئاتر doc

دانلود تحقیق -در-مورد-تئاتر--docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏بسمه تعالی‏
‏ ‏نمایش ( تئاتر ) زبان تئاتر :
‏ نخستین خاستگاههای تئاتر در تاریخ مفق‏ود شده است . ما نخستین بار با ش‏کلی نسبتا تکامل یافته از آن در حدود 540 سال‏ پیش از میلاد در یونان باستان ر‏وبر‏و‏ می شویم .
‏ یک نظریه بر آن است که خاستگاه تئاتر نوعی شعائر است . احتمالا مراسم مربوط به مراسم دیو‏نوس ( خدای بار آمدی و شراب ) نخ‏ست شامل بازی سازی دوبار ه روی دادهای گوناگون سرگذشت او بوده است .
‏ نظریه دیگری است که می گوید تئاتر احتمالا به عنوان راهی بسیار مؤثر برای قصه گویی ولی نه الزاما در رابطه با خدایان پدید آمده است .
‏ اگ‏ر چه متن نوشته شده لازمه یک نما‏ی‏ش ‏نیست . ‏و‏لی احتمالا ن‏وعی متن هموار‏ه وجود داشته و لذا متن نمایش عنصر مهمی در‏ زبان تئاتری است بدیهی است که ک‏س‏ی‏ باید باز‏یگران ( عنصر اصلی تئاتر ) متن نمایش ، فضای تئاتر ی ( شامل دکور و آکساسوار ) و عناصر فنی را گرد هم آورده و سازمان دهد تا اجرای کاملی ارائه شود ، امروز این شخص کارگر‏د‏ان نام دارد عنصر دیگر زبان تئاتر فضای بازیگر و تماشاگر –‏ صحنه بازی ، محوطه نمایش ، ساختمان تئاتر است .
‏بازیگر :
‏1
‏3
‏ تئاتر ‏د‏ر ساده ترین حد آن عبارت است از الف : در نقش ب: درحالی که ج: آنرا تماشا می کند .
‏ماهیت بازیگری :
‏ نمایش یا اجرا توسط عمل بویژه روی صحنه ، تظاهر کردن ، باز آفریدن ، تجسم بخشیدن ، بازی کردن ، نقش . مثلا در یک نمایش رفتار کردن به شیوه مناسب با رفتار کردن به شیوه اجراء بر روی صحنه ، وانمود کردن ، بازی کردن ، اجرای نقش مشخص .
‏در تئاتر معاصر :
‏ ما معمولا به دنبال واقع گرایی و ‏ یکی پنداری بازیگر و تماشا گر هستیم . ما بازیگر را بزرگ میکنیم تا این یک پنداری را تشدید یعنی کمک به ایجاد این باور کند .
‏ در تئاتر مشوق زمین بازیگران حتی سعی می کنند طوری بازی کنند که گویی زندگی واقعی را بازی می نمایند . در تئاتر ژاپنی نو بازیگر گامهای خود را تدریجا با صدای‏ی‏ اوج گیر و تصن‏ع‏ی هموار ساخته و با یک سلسله ح‏رکات و حالات تصنعی و قرار دادی که هر یک معنای نهادین خاصی دارد حرکت می کند . در تئاتر کابکی بازی کمی زنده تر و پر تحرک تر ولی همچنان سخت تصنعی و رقص گونه است و گفتگو ها نیز به سبک تئاتری ساختگی است نقطه او ج یک بازیگر کابکی‏ می یا ژست ساکن و تندیس گونه اس‏ت که هر نمود آن را ‏س‏ن‏ت تعیین و تجویز می کند . در می فقط معروف ترین و معتبر ترین بازیگران می

 

دانلود فایل

دانلود تحقیق در مورد تأثیر مغولان بر هنر doc

دانلود تحقیق در مورد تأثیر مغولان بر هنر doc

دانلود تحقیق -در-مورد-تأثیر-مغولان-بر-هنر-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏مقدمه
‏ذوق سلیم، سلیقة لطیف، احساس خلاق، ادراک فعال، روح حساس، و عاطفة بارور را اگر به همراه زیبایی و زیباشناسی ذاتی در یک جمله خلاصه کنیم، جامع و مانعی می‏‌‏شود از هنر غنی و مجرد ایرانی، این تعریف شاید در نزد برخی از کارشناسان راه خلاف واقع وغلو را پیموده باشد اما در حقیقت اگر به خوبی مشاهده کنیم هر یک از این عوامل و ابزارهای معنوی و مادی را می‏‌‏توان در جزء جزء نقش و نگارهای ریز و ظریف دکوراتیوی که به منظور آذین و آرایش آثار هنری ایرانی بکار رفته‏‌‏اند در کالبدی جامع و فراگیر مظاهر هنری، به خوبی و به وضوح نمایان است، مشاهده نمود. به واقع ادراک صحیح هنر خلاقة ایرانی مستلزم تبیین همین مفاهیم مستتر در جوهر آثار خواهد بود. ذوق و خلاقیت هنری جوامع مختلف از سنن و آداب و بینش‏‌‏های فرهنگی و سوابق تاریخی و محیط طبیعی آن اقوام ریشه و الهام می‏‌‏گیرد و غالباً اتفاق می‏‌‏افتد که یک قوم به جهت تبهر و مهارت جانانه‏‌‏ای که در زمینة یک یا چند رشتة خاص از هنرهای چندگانه (به ویژه هنرهای سنتی، دکوراتیووتزئینی) تبلور و نمود یافته است، رقابت و برابری دیگر اقوام در آن زمینه‏‌‏ها با ملت فوق الذکر کاری عبث و بیهوده خواهد بود. اگر نخواهیم تمامی هنرهای، هشتگانة معاصر و دیگر مظاهر ذوقی اقوام مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و اگر تنها در یک مورد کار تحقیق و تفحص در جریان پیدایش، رشد و بالندگی هنری خاص را پی گیری کنیم و آن زمینه لزوماً موضوعی باشد که عمومیت بیشتری دارد یعنی تقریباً نزد تمامی انباء بشری از گذشته
‏2
‏مقدمه
‏ذوق سلیم، سلیقة لطیف، احساس خلاق، ادراک فعال، روح حساس، و عاطفة بارور را اگر به همراه زیبایی و زیباشناسی ذاتی در یک جمله خلاصه کنیم، جامع و مانعی می‏‌‏شود از هنر غنی و مجرد ایرانی، این تعریف شاید در نزد برخی از کارشناسان راه خلاف واقع وغلو را پیموده باشد اما در حقیقت اگر به خوبی مشاهده کنیم هر یک از این عوامل و ابزارهای معنوی و مادی را می‏‌‏توان در جزء جزء نقش و نگارهای ریز و ظریف دکوراتیوی که به منظور آذین و آرایش آثار هنری ایرانی بکار رفته‏‌‏اند در کالبدی جامع و فراگیر مظاهر هنری، به خوبی و به وضوح نمایان است، مشاهده نمود. به واقع ادراک صحیح هنر خلاقة ایرانی مستلزم تبیین همین مفاهیم مستتر در جوهر آثار خواهد بود. ذوق و خلاقیت هنری جوامع مختلف از سنن و آداب و بینش‏‌‏های فرهنگی و سوابق تاریخی و محیط طبیعی آن اقوام ریشه و الهام می‏‌‏گیرد و غالباً اتفاق می‏‌‏افتد که یک قوم به جهت تبهر و مهارت جانانه‏‌‏ای که در زمینة یک یا چند رشتة خاص از هنرهای چندگانه (به ویژه هنرهای سنتی، دکوراتیووتزئینی) تبلور و نمود یافته است، رقابت و برابری دیگر اقوام در آن زمینه‏‌‏ها با ملت فوق الذکر کاری عبث و بیهوده خواهد بود. اگر نخواهیم تمامی هنرهای، هشتگانة معاصر و دیگر مظاهر ذوقی اقوام مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و اگر تنها در یک مورد کار تحقیق و تفحص در جریان پیدایش، رشد و بالندگی هنری خاص را پی گیری کنیم و آن زمینه لزوماً موضوعی باشد که عمومیت بیشتری دارد یعنی تقریباً نزد تمامی انباء بشری از گذشته

 

دانلود فایل

دانلود تحقیق در مورد تاریخ هنر ایران doc

دانلود تحقیق در مورد تاریخ هنر ایران doc

دانلود تحقیق -در-مورد-تاریخ-هنر-ایران-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 85 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏درس اول
‏مروری بر گذشته تاریخ :
‏مطالبی که در این درس عنوان می شود در مورد خط تصویری و خط میخی و چگونگی پیدایش آن است . در تاریخ خوانده ایم که زندگی انسان اولیه روستانشینی ، چادر نشینی و کوچ نشینی بوده تا اینکه در بین النهرین سومری ها تمدن سومری را تشکیل دادند. اولین کسانی که خط را اختراع کردند سومری ها بودند سپس گروه دیگر بنام ابجد که از عربستان به دجله و فرات آمده و با سومری ها زندگی کرده سپس بر آنها پیروز شده تمدن بابلی ها را تشکیل می دهند و در خط منحنی به نتایجی می رسند و بعد آشوری ها تغییری در خط میخی بوجود می آورند.
‏خط میخی خط مفهوم نویسی است و آشوری ها یک سری تصاویر را بر خط منحنی اضافه کردند . از طرفی به ایران می آیند ایران قبلاً در جنوب فلات ایران قرار داشت و آریائیها که در قسمت سیبری زندگی می کردند . سیبری منطقه خوش آب و هوای بود. آریائیها به دلیل سرد شدن ناگهانی آب و هوا به منطقة رود سند در هند و عده ای به مرکزی ترین فلات ایران که ایران کنونی است و به سه دسته تقسیم شدند پارسها در جنوب ـ پارتها در شمال یعنی دریای مازندران و خراسان.
‏عده ای جنگجو شدند و کلاً دست به تشکیل حکومتهایی در فلات ایران شدند . اولین حکومتی که گسترش پیدا کرد مادها بودند. مادها بعد از حکومت با آشوریها همسایه شدند و با آنها از نظر علوم و هنر تجاربی را کسب کردند و اولین حروف الفبا را اختراع کردند. بعد از‌آن پارسها قدرت را بدست گرفتند ( هخامنشی ، کورش ، داریوش ) و در تمام علوم دست به نوآوری و پیشرفت زدند. بعد از آن پارتها حکومت را بدست گرفتند که یکی از آنها اشکانیان بودند که در تمام زمینه ها بخصوص هنر معماری پیشرفت داشتند. گروهی در شبه جزیره عربستان بنام قبایل سامی از عربستان به روی نیل و دریای احمر رفته ودر آنجا حکومت کردند. سرزمین مصر که بوسیله مصریان که اقوام سامی بودند تشکیل شده و مهمترین کار آنها ایجاد خط تصویری یا همان هیرو (مقدس) گلیف (حجاری) بودند، خطوط تصویر بر روی سنگ حک می شد این عامل باعث شد که مصری ها پاپیروس ( از شیرة گیاه بردی بدست می آید ) را کشف کنند و آن بصورت نواری هایی بود که در کنار هم قرار داده می شد و کاغذ درست می شد و بعد از آن خط تصویری بر روی همین کاغذ نوشته شد. این خط دارای 500 علامت بود ولی بعد از آن فینیقی ها علامات را کاهش دادند به 24 علامت و آنرا به سرزمین کرت در مدیترانه رساندند و از این طریق به یونانی ها منتقل کردند یونانی ها اولین کسانی بودند که حروف بی صدا و صدا دار را به خط تصویری مصریان اضافه کردند.
‏1
‏درس اول
‏مروری بر گذشته تاریخ :
‏مطالبی که در این درس عنوان می شود در مورد خط تصویری و خط میخی و چگونگی پیدایش آن است . در تاریخ خوانده ایم که زندگی انسان اولیه روستانشینی ، چادر نشینی و کوچ نشینی بوده تا اینکه در بین النهرین سومری ها تمدن سومری را تشکیل دادند. اولین کسانی که خط را اختراع کردند سومری ها بودند سپس گروه دیگر بنام ابجد که از عربستان به دجله و فرات آمده و با سومری ها زندگی کرده سپس بر آنها پیروز شده تمدن بابلی ها را تشکیل می دهند و در خط منحنی به نتایجی می رسند و بعد آشوری ها تغییری در خط میخی بوجود می آورند.
‏خط میخی خط مفهوم نویسی است و آشوری ها یک سری تصاویر را بر خط منحنی اضافه کردند . از طرفی به ایران می آیند ایران قبلاً در جنوب فلات ایران قرار داشت و آریائیها که در قسمت سیبری زندگی می کردند . سیبری منطقه خوش آب و هوای بود. آریائیها به دلیل سرد شدن ناگهانی آب و هوا به منطقة رود سند در هند و عده ای به مرکزی ترین فلات ایران که ایران کنونی است و به سه دسته تقسیم شدند پارسها در جنوب ـ پارتها در شمال یعنی دریای مازندران و خراسان.
‏عده ای جنگجو شدند و کلاً دست به تشکیل حکومتهایی در فلات ایران شدند . اولین حکومتی که گسترش پیدا کرد مادها بودند. مادها بعد از حکومت با آشوریها همسایه شدند و با آنها از نظر علوم و هنر تجاربی را کسب کردند و اولین حروف الفبا را اختراع کردند. بعد از‌آن پارسها قدرت را بدست گرفتند ( هخامنشی ، کورش ، داریوش ) و در تمام علوم دست به نوآوری و پیشرفت زدند. بعد از آن پارتها حکومت را بدست گرفتند که یکی از آنها اشکانیان بودند که در تمام زمینه ها بخصوص هنر معماری پیشرفت داشتند. گروهی در شبه جزیره عربستان بنام قبایل سامی از عربستان به روی نیل و دریای احمر رفته ودر آنجا حکومت کردند. سرزمین مصر که بوسیله مصریان که اقوام سامی بودند تشکیل شده و مهمترین کار آنها ایجاد خط تصویری یا همان هیرو (مقدس) گلیف (حجاری) بودند، خطوط تصویر بر روی سنگ حک می شد این عامل باعث شد که مصری ها پاپیروس ( از شیرة گیاه بردی بدست می آید ) را کشف کنند و آن بصورت نواری هایی بود که در کنار هم قرار داده می شد و کاغذ درست می شد و بعد از آن خط تصویری بر روی همین کاغذ نوشته شد. این خط دارای 500 علامت بود ولی بعد از آن فینیقی ها علامات را کاهش دادند به 24 علامت و آنرا به سرزمین کرت در مدیترانه رساندند و از این طریق به یونانی ها منتقل کردند یونانی ها اولین کسانی بودند که حروف بی صدا و صدا دار را به خط تصویری مصریان اضافه کردند.

 

دانلود فایل

دانلود تحقیق در مورد تاریخ هنر و اقسام علوم اسلامی doc

دانلود تحقیق در مورد تاریخ هنر و اقسام علوم اسلامی doc

دانلود تحقیق -در-مورد-تاریخ-هنر-و-اقسام-علوم-اسلامی-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 47 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏علم منطق
‏یکی از علومی که از جهان خارج دارد حوزه فرهنگ اسلامی شد و پذیر ش عمومی یافت و حتی به عنوان مقدمه ای بر علوم دینی جزء علوم دینی قرار گرفت علم منطق است.
‏علم منطق از متون یونانی ترجمه شد، واضح و مدون این علم از سلطاطالیس یونانی است. این علم در میان مسلمین نفوذ و گسترش فوق العاده یافت اضافاتی بر آن شد و بر سر حدکمال رسید.
‏بزرگترین منطق های ارسطویی که در میان مسلمین تدوین شد منطق الشفای بوعلی سینا است .
‏منطق الشفا چندین برابر منطق خود ارسطو است . متن یونانی، ترجمه عربی و هم ترجمه دیگر منطق ارسطو به زبانهای دیگر اکنون در دست است . منطق ارسطو را ضین بن اسحاق ترجمه کرد و اکنون عین ترجمه موجود است .
‏در قرون جدید به وسیله فرانسیس بیکن انگلیسی و دکارت فرانسوی منطق ارسطویی سخت مورد هجوم و ایراد قرار گرفته سالها و بلکه در سه قرن گذشته در حالیکه اروپا ایمان خود را به منطق ارسطویی به کلی از دست داده بود تدریجاً از شدت حمله و هجوم به آن کاسته شد . برای ما لازم است نه مانند عده ای چشم بسته منطق ارسطویی را ینپذیریم و همچنین مانند عده ای دیگر چشم بسته آن را محکوم نکنیم بلکه تحقیق کنیم و ببینیم ارزشی که منطق ارسطویی برای خود قایل است چه ارزشی است . ناچاراً باید آن را تعریف کنیم .
2
‏علم منطق
‏یکی از علومی که از جهان خارج دارد حوزه فرهنگ اسلامی شد و پذیر ش عمومی یافت و حتی به عنوان مقدمه ای بر علوم دینی جزء علوم دینی قرار گرفت علم منطق است.
‏علم منطق از متون یونانی ترجمه شد، واضح و مدون این علم از سلطاطالیس یونانی است. این علم در میان مسلمین نفوذ و گسترش فوق العاده یافت اضافاتی بر آن شد و بر سر حدکمال رسید.
‏بزرگترین منطق های ارسطویی که در میان مسلمین تدوین شد منطق الشفای بوعلی سینا است .
‏منطق الشفا چندین برابر منطق خود ارسطو است . متن یونانی، ترجمه عربی و هم ترجمه دیگر منطق ارسطو به زبانهای دیگر اکنون در دست است . منطق ارسطو را ضین بن اسحاق ترجمه کرد و اکنون عین ترجمه موجود است .
‏در قرون جدید به وسیله فرانسیس بیکن انگلیسی و دکارت فرانسوی منطق ارسطویی سخت مورد هجوم و ایراد قرار گرفته سالها و بلکه در سه قرن گذشته در حالیکه اروپا ایمان خود را به منطق ارسطویی به کلی از دست داده بود تدریجاً از شدت حمله و هجوم به آن کاسته شد . برای ما لازم است نه مانند عده ای چشم بسته منطق ارسطویی را ینپذیریم و همچنین مانند عده ای دیگر چشم بسته آن را محکوم نکنیم بلکه تحقیق کنیم و ببینیم ارزشی که منطق ارسطویی برای خود قایل است چه ارزشی است . ناچاراً باید آن را تعریف کنیم .

 

دانلود فایل

دانلود تحقیق در مورد تاریخچة ضرب سکه doc

دانلود تحقیق در مورد تاریخچة ضرب سکه doc

دانلود تحقیق -در-مورد-تاریخچة-ضرب-سکه-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏تاریخچه ضرب سکه
‏اولین سکه چه موقع ساخته شد؟
‏سکه عبارت از یک تکه فلز است که وزن و عیار مخصوص دارد، با علامت مخصوص یا مهر کسانی که آن را ضرب می کنند.اولین سکه هائی که در دنیا ساخته شد هفت قرن قبل از میلاد مسیح بود که توسط لیدی ها ساخته شد، آنها قوم ثروتمند و با قدرتی بودند که در آسیای صغیر می زیستند.
‏ این سکه های اولیه از جنس مخصوصی که الکتروم نام داشت ساخته می شدند. الکتروم یک ترکیب طبیعی است که 75 درصد طلا و 25 درصد نقره دارد. این سکه ها به شکل و اندازه یک لوبیا بوده اند و تقریباً یک پول رسمی محسوب می شدند. سپس یونانی ها هم به تقلید آنها از این فکر که یک پول رسمی فلزی رسمی داشته باشند استقبال و بنابراین شروع به ساختن پول سکه ای کردند.
‏بدین ترتیب، حدود صد سال بعد، بسیاری از شهرهای سرزمین بزرگ یونان و آسیای صغیر، در جزایر دریای اژه و سیسیل و جنوب ایتالیا برای خود ضرابخانه داشتند. سکه های طلا با ارزش ترین سکه ها به حساب می آمده اند. بعد هم سکه های نقره ای و بالاخره سکه ها مسی.
‏ضرب سکه توسط یونانی ها حدود 500 سال دوام داشت. رومی ها هم این عقیده را پذیرفته و حدود 500 سال ضرب سکه را اجرا کردند. بعد کم کم هنر ضرب سکه آن حدت و شدت خود را از دست داده و از سال 500 تا حدود 1400، سکه های متعلق به این دوره خیلی نازک بوده و قابل توجه نبودند. اما در قرن پانزدهم، هنر ضرب سکه دوباره احیا و فلز، فراوان تر شد و استاد کاران این حرفه برای قلم زدن روی سکه ها به کار گمارده شدند.
‏2
‏اولین سکه های انگلیسی قبل از رسیدن رومی ها ضرب شده بودند و در زمان غلبه «نورمنها» قریب هفتاد ضرابخانه دایر، در این کشور وجود داشت. اما در سال 1850 ضرابخانه سلطنتی، تنها ضرابخانه انحصاری و تأسیس شده از طرف دولت بود.
‏تاریخچة سکه از صدر اسلام تا پایان دورة حکومت خوارزمشاهیان
‏قدرمسلم آن که، در مورد سیر و تحول و تکامل سکه در این سرزمین، نکات فراوان وجود دارد که نمی‏‌‏توان همگی آنان را در چنین مطلب فشرده‏‌‏ای فراهم آورد. بدین ترتیب این سری مطالب، تنها جهت آگاهی نخستین، برای خوانندة جویا و نشانة‏‌‏راهی بس طولانی و پراهمیت برای پژوهشگر و محقق تواند بود.
‏ـ دوره اشکانى، ساسانى
‏برخى از سکه هاى نقره موجود در دوره حاکمیت سلسله اشکانى و ساسانى ضرب شده اند که روى این سکه ها تصویر نقش برجسته و نیمرخ فرمانروا با نگاه به سمت چپ و بر پشت سکه نیز نقش آتشدان زرتشتى با شعله هایى که ازمیان آن متصاعد مى شود و غالباً نیز با دو نگهبان آتش ـ آذربد ـ ایستاده بر دو جانب آن مشهود است.
‏ـ سکه هاى عرب ساسانى

 

دانلود فایل