گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

مدیریت بازرگانی 15 ص doc

مدیریت بازرگانی 15 ص doc

مدیریت-بازرگانی-15-ص-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مدیریت بازرگانی
‏رشته مدیریت بازرگانی در مفهوم عام آن شامل طیف وسیعی از مدیریت‏‌‏ها می‏‌‏شود، زیرا بیشتر سازمانهای تجاری ، صنعتی و خدماتی مثل بانکها، شرکت‏‌‏های بیمه و یا کارخانجات صنعتی به دنبال سود هستند و در نتیجه یک موسسه بازرگانی محسوب می‏‌‏شوند. و از همین‏‌‏رو در کشور ما تا چند سال پیش، گرایش مدیریت بازرگانی شامل گرایش‏‌‏های مختلف این رشته مانند مدیریت صنعتی ، مدیریت بیمه و مدیریت جهانگردی و مدیریت بازرگانی بود. اما امروزه با پیشرفت علم مدیریت و تخصصی‏‌‏تر شدن این رشته ، مدیریت بازرگانی کاربرد محدودتری پیدا کرده است. دروس تخصصی این رشته در زمینه شناخت بازار، مسائل بازاریابی، تجارت ، داد و ستد، معاملات بین‏‌‏المللی و صادرات و واردات است و در نهایت یک دانشجوی مدیریت بازرگانی به عنوان یک مدیر تجاری تحصیل کرده ، می‏‌‏تواند امور تجاری را تفکیک کرده و اداره کند و به یاری قدرت خلاق خویش در ایجاد بازار جدید، ارائه خدمات متنوع و تازه ، ابداع روشهای جدید در عرضه و توزیع، کارآفرین باشد. برای مثال یک فارغ‏‌‏التحصیل مدیریت بازرگانی باید بتواند برای کالاهای موجود، بازار جدیدی پیدا کرده و یا روشهای مطلوب توزیع را در سیستم دولتی طراحی کند. چون امروز یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما رساندن محصولات کشاورزی مثل برنج، چای و مرکبات به بازار و به دست مصرف کننده است.
‏گرایش مدیریت بازرگانی به بررسی اصول، روشها و مهارتهایی می‏‌‏پردازد که اداره کنندگان سازمانهای اقتصادی، خدماتی و بازرگانی باید از آن اطلاع داشته باشند. برای مثال نحوه تصمیم‏‌‏گیری در مورد روشهای تولید، فروش ، سرمایه‏‌‏گذاری، بازاریابی ، جذب نیروی انسانی و دهها مساله دیگر که در هر موسسه بازرگانی برای یک مدیر مطرح می‏‌‏گردد، در این گرایش آموزش داده می‏‌‏شود.
‏مدیریت علم است یا هنر؟
‏1
‏مدیریت بازرگانی
‏رشته مدیریت بازرگانی در مفهوم عام آن شامل طیف وسیعی از مدیریت‏‌‏ها می‏‌‏شود، زیرا بیشتر سازمانهای تجاری ، صنعتی و خدماتی مثل بانکها، شرکت‏‌‏های بیمه و یا کارخانجات صنعتی به دنبال سود هستند و در نتیجه یک موسسه بازرگانی محسوب می‏‌‏شوند. و از همین‏‌‏رو در کشور ما تا چند سال پیش، گرایش مدیریت بازرگانی شامل گرایش‏‌‏های مختلف این رشته مانند مدیریت صنعتی ، مدیریت بیمه و مدیریت جهانگردی و مدیریت بازرگانی بود. اما امروزه با پیشرفت علم مدیریت و تخصصی‏‌‏تر شدن این رشته ، مدیریت بازرگانی کاربرد محدودتری پیدا کرده است. دروس تخصصی این رشته در زمینه شناخت بازار، مسائل بازاریابی، تجارت ، داد و ستد، معاملات بین‏‌‏المللی و صادرات و واردات است و در نهایت یک دانشجوی مدیریت بازرگانی به عنوان یک مدیر تجاری تحصیل کرده ، می‏‌‏تواند امور تجاری را تفکیک کرده و اداره کند و به یاری قدرت خلاق خویش در ایجاد بازار جدید، ارائه خدمات متنوع و تازه ، ابداع روشهای جدید در عرضه و توزیع، کارآفرین باشد. برای مثال یک فارغ‏‌‏التحصیل مدیریت بازرگانی باید بتواند برای کالاهای موجود، بازار جدیدی پیدا کرده و یا روشهای مطلوب توزیع را در سیستم دولتی طراحی کند. چون امروز یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما رساندن محصولات کشاورزی مثل برنج، چای و مرکبات به بازار و به دست مصرف کننده است.
‏گرایش مدیریت بازرگانی به بررسی اصول، روشها و مهارتهایی می‏‌‏پردازد که اداره کنندگان سازمانهای اقتصادی، خدماتی و بازرگانی باید از آن اطلاع داشته باشند. برای مثال نحوه تصمیم‏‌‏گیری در مورد روشهای تولید، فروش ، سرمایه‏‌‏گذاری، بازاریابی ، جذب نیروی انسانی و دهها مساله دیگر که در هر موسسه بازرگانی برای یک مدیر مطرح می‏‌‏گردد، در این گرایش آموزش داده می‏‌‏شود.
‏مدیریت علم است یا هنر؟

 

دانلود فایل

مدیریت بحران doc

مدیریت بحران doc

مدیریت-بحران-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران
‏ما در ا‏ی‏ن‏ نوشته بر آن هست‏ی‏م‏ تا‏ی‏ک‏ی‏ از پر اعتبار تر‏ی‏ن‏ کتب تجارت را به شما معرف‏ی‏ کن‏ی‏م‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران اثر ب‏ی‏اد‏ ماندن‏ی‏ پ‏ی‏تر‏ دراکر اند‏ی‏شمند‏ بزرگ معاصر است , دراکر ب‏ی‏انگذار‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ جد‏ی‏د‏ و پد‏ی‏ده‏ واقع‏ی‏ درمد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ است در ‏ی‏ک‏ مح‏ی‏ط‏ تجار‏ی‏ که اغلب برا‏ی‏ برنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ بلند مدت دچ‏ار‏ کمبود م‏ی‏گردد‏ , دراکر واند‏ی‏شه‏ ها‏ی‏ش‏ به عنوان سرما‏ی‏ه‏ وسود بلند مدت محسوب م‏ی‏ شود در مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران دراکر برا‏ی‏ مقابله با بحران راهها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ را پ‏ی‏شنهاد‏ م‏ی‏کند‏.
‏ا‏ی‏ن‏ مجموعه درسال 1980 نوشته شده در ا‏ی‏ن‏ اثر کلاس‏ی‏ک‏ بجا‏ی‏ بررس‏ی‏ و مطالعه تئور‏ی‏ دراکر با تصم‏ی‏مات‏ و عمل ارتباط موضوعات را برقرار کرده است .
‏پ‏ی‏تر‏ دراکر علاوه بر انتشار کتب متعدد در کار مشاوره با دول آمر‏ی‏کا‏ , اروپا و خاور دور ن‏ی‏ز‏ موفق بوده است .
‏اکنون‏ به خلاصه مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بحران م‏ی‏ پرداز‏ی‏م‏:
‏آنچه‏ منظور ماست ا‏ی‏ن‏ است که در دوران بحران ب‏ی‏ش‏ از هر دوران د‏ی‏گر‏ مبنا ها وپا‏ی‏ه‏ ها وموارد د‏ی‏گر‏ اساس‏ی‏ وجود دارند که با‏ی‏د‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ اساس‏ی‏ بر آنها اعمال شود . مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ی‏ که در آن فردا لحاظ
‏شده‏ باشد , ا‏ی‏ن‏ ‏ی‏عن‏ی‏ دور انداختن د‏ی‏روز‏ وداشتن هدف رشد برا‏ی‏ فردا . اما بالاتر از هرچ‏ی‏زمد‏ی‏ران‏ با‏ی‏د‏ ‏ی‏اد‏ بگ‏ی‏رند‏ که رشد سالم و غ‏ی‏ر‏ سالم را از هم تم‏یی‏ز‏ دهند.
‏ممکن‏ است بگوئ‏ی‏د‏ ا‏ی‏ن‏ نکات اساس‏ی‏ نکات واضح‏ی‏ هستند ول‏ی‏ معمولاً همه هم‏ی‏ن‏ نکات اساس‏ی‏ بد‏ی‏ه‏ی‏ به نظرم‏ی‏ آ‏ی‏ند‏ چند مد‏ی‏ررو‏ی‏ آن کارم‏ی‏ کنند وچند نفرحت‏ی‏ رو‏ی‏ آن فکرم‏ی‏ کنند .
‏دوران‏ بحران دوران‏ی‏ خطرناک است . بزرگتر‏ی‏ن‏ خطر آن ناد‏ی‏ده‏ گرفتن خطرات جد‏ی‏د‏ است که عمدتاً با آنچه همه م‏ی‏ دانند هم خوان‏ی‏ ندارد. البته دوران آشفته دوران‏ی‏ سرشاراز امکانات وموقع‏ی‏تها‏ است اما برا‏ی‏ آنان که واقع‏ی‏تها‏ی‏ جد‏ی‏د‏ را شناخته فهم‏ی‏ده‏ واز آنها بهره بردار‏ی‏ م‏ی‏ کنند ‏ومهمترازهرچ‏ی‏ز‏ .مان ا‏ی‏ن‏ موقع‏ی‏تها‏ است که ئه برا‏ی‏ مد‏ی‏راهم‏ی‏ت‏ دارد.بنابرا‏ی‏ن‏ ‏ی‏ک‏ موضوع اصل‏ی‏ ن‏ی‏از‏ به مد‏ی‏ران‏ی‏ است که با واقع‏ی‏ات‏ روبرو شوند وباوسوسه دنبال کردن آنچه همه م‏ی‏ دانند مبارزه کنند به گفته ا‏ی‏ د‏ی‏گربادنبال‏ کردن آنچه همه مطمئنند امابه احتمال ز‏ی‏اد‏ تبد‏ی‏ل‏ به خراف‏ات‏ م‏ی‏ شود مبارزه کنند.
‏ماا‏ی‏نجا‏ راجع به واقع‏ی‏ات‏ جد‏ی‏د‏ صحبت م‏ی‏ کن‏ی‏م‏ منظوروعلا قه ماا‏ی‏ن‏ خواهد بود دردوران آشفتگ‏ی‏ چه اعمال‏ی‏ با‏ی‏د‏ انجام شود وکارها‏ی‏ عمل‏ی‏ که برا‏ی‏ تصم‏ی‏م‏ گ‏ی‏ر‏ی‏ مهم هستند چه هستند . ما سع‏ی‏ م‏ی‏ کن‏ی‏م‏ به مد‏ی‏ران‏ بگوئ‏ی‏م‏ چه بکنند .
‏اول‏ی‏ن‏ سوال‏ی‏ که با آن روبروهست‏ی‏م‏ ا‏ی‏ن‏ است که مباد‏ی‏ واساس‏ی‏ که با‏ی‏ست‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ شوند تا ما بتوان‏ی‏م‏ در دوران آشفتگ‏ی‏ بنا داشته باش‏ی‏م‏ چه چ‏ی‏زها‏یی‏ خواهد بود؟
‏سه‏ نکته اساس‏ی‏ وجود دارد :
v‏ نقد ‏ی‏نگ‏ی‏
v‏ بهره ور‏ی‏

 

دانلود فایل

مدیریت برنامه ریزی doc

مدیریت برنامه ریزی doc

مدیریت-برنامه-ریزی--docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏مدیریت برنامه ریزی ‏
‏چکیده
‏برنامه توسعه فردی یک برنامه زمان‌بندی شده مکتوب برای برآورده شدن نیازهای حرفه ای افراد در جهت رشد و توسعه آنهاست. در این برنامه سعی می گردد تا کارکنان با توجه به توانائیها و قابلیتهای خود، در راستای اهداف سازمان و شغل خویش توسعه یابند و بین نیازهای توسعه فردی و وظایف شغلی خویش ارتباطی پویا برقرار کنند. برنامه ریزی توسعه فردی به عنوان یک «ابزار کاربردی» باعث رشد و ارتقای دانش و مهارت کارکنان ازطریق مشارکت فعال سرپرستان و مدیران می شود که مهمترین ویژگی آن تعامل دو سویه کارکنان و سرپرستان (مدیران) است. در این مقاله مفاهیم مربوط به برنامه توسعه فردی (ضرورت، تعریف، اهداف و مزایا)اشاره می شود و در ادامه فرایند 6 مرحله ای از برنامه توسعه فردی (شناسایی اولویتهای عملکرد، تعیین ارزیابی نیازهای مهارتی و اهداف توسعه ای، شناسایی گزینه های توسعه و انتخاب فعالیتها، در میان گذاشتن اهداف توسعه با سرپرستان و بحث با آنها پیرامون اهداف توسعه ، اجرا ونظارت بر پیشرفت فرایند)، به تفصیل تشریح می گردد.
‏1
‏مدیریت برنامه ریزی‏ ‏
‏چکیده
‏برنامه توسعه فردی یک برنامه زمان‌بندی شده مکتوب برای برآورده شدن نیازهای حرفه ای افراد در جهت رشد و توسعه آنهاست. در این برنامه سعی می گردد تا کارکنان با توجه به توانائیها و قابلیتهای خود، در راستای اهداف سازمان و شغل خویش توسعه یابند و بین نیازهای توسعه فردی و وظایف شغلی خویش ارتباطی پویا برقرار کنند. برنامه ریزی توسعه فردی به عنوان یک «ابزار کاربردی» باعث رشد و ارتقای دانش و مهارت کارکنان ازطریق مشارکت فعال سرپرستان و مدیران می شود که مهمترین ویژگی آن تعامل دو سویه کارکنان و سرپرستان (مدیران) است. در این مقاله مفاهیم مربوط به برنامه توسعه فردی (ضرورت، تعریف، اهداف و مزایا)اشاره می شود و در ادامه فرایند 6 مرحله ای از برنامه توسعه فردی (شناسایی اولویتهای عملکرد، تعیین ارزیابی نیازهای مهارتی و اهداف توسعه ای، شناسایی گزینه های توسعه و انتخاب فعالیتها، در میان گذاشتن اهداف توسعه با سرپرستان و بحث با آنها پیرامون اهداف توسعه ، اجرا ونظارت بر پیشرفت فرایند)، به تفصیل تشریح می گردد.

 

دانلود فایل

مدیریت برنامه ریزی و سازماندهی doc

مدیریت برنامه ریزی و سازماندهی doc

مدیریت-برنامه-ریزی-و-سازماندهی-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏مقدمه
‏از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد, برای رفع نیازهای خود همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی نیاز به هماهنگی و رهبری و در بسیاری موارد برنامه ریزی و سازماندهی پیدا کرد.
‏در هر زمینه ای که برای تحقق اهداف دسته جمعی نیاز به همکاری پیدا می شد.
‏ولی واقعیتی که وجود دارد این است که بدون وجود اندیشه مدیریتی از بدو زندگی اجتماعی انسانها, یا از بدو تاریخ, عمل مدیریت وجود داشته است.
‏بررسی تاریخ ملل باستانی مانند مصر, چین, ایران و روم نشانگر آنست که بدون وجود سیستمهای منطقی از اعمال سازمان یافته و نظامدار و بدون مدیریتی دقیقی امکان اجرای سیستمهای آبیاری و کشاورزی منظم برای آبادانی سرزمینهای آنها, ساختن آثار معماری بسیار عظیم و دقیق و زیبا و بسیاری از موارد دیگر‏ ‏ امکان پذیر نبود.
‏مدیریت چیست؟
‏انسان برای نیل به مقاصد خود و جهت دادن به فعالیتهای در راستای هدفهایش به سرپرستی, نظارت] هماهنگی و هدایت نیاز دارد. مجموعه وظایفی که رفتار و فعالیتهای سازمان را در مسیر هدف تنظیم تداوم فعالیت خود به مدیریت نیاز دارد.
‏1-هدف داشته باشید
‏شما, همه چیز برای مردم نیستید, بر روی مشتریان مخصوص خودتان تمرکز کنید و سعی کنید آنها را راضی کنید. بازار هدف شما معمولاً بخش خاصی از مردم هستند نه همه مردم.
‏2-متفاوت باشید
‏اگر رقبای شما کاری را انجام می دهند, شما انجام ندهید, از بازارهای شلوغ پرهیز کنید که در این بازارها همه محصولات و تبلیغات آنها مانند هم هستند.
‏3-یک تیم داشته باشید
‏برای پر نمودن یک جای خالی در کسب و کارتان استخدام نکنید. افراد را برای این استخدام کنید که بخشی از تیم شما باشند و کسب و کار شما را بسازند.
‏4-سریع باشید(مدیریت زمان داشته باشید)
‏زمان گرانبهاترین کالای شماست. وقتی قرار است کاری را روز جمعه انجام دهید, سعی کنید انرا پنج شنبه عصر انجام دهید. همه تلفنها و ایمیلها را سریع پاسخ دهید.
‏5-تشکر کنید
‏خیلی زیاد, به مشتریان و کارمندهای خود بگویید که چقدر برای شما مهم هستند. حتی بهتر از این, اینکار را با روشهای قدیمی انجام دهید, قلم را بردارید و این مطلب را برای آنها بنویسید.
‏6-یکرو باشید
‏مطمئن باشید که کسب و کار شما دارای ظاهر و درون یکسان باشد. مشتری همیشه باید با تمام افراد در کسب و کار شما یک ارتباط مناسب داشته باشد.
‏7-‏لبخند بزنید
‏قیمت, محصولات, کیفیت یا خدمات شما دلیل خرید یک مشتری از شما نیست, بلکه مشتری چون شما را دوست دارد از شما خرید می کند.
‏8-‏خوش بین باشید
‏همیشه نیمه پر لیوان را ببینید. نگرش مثبت شما در انتها بر همه چیز غلبه کرده و تمامی مسائل جانبی شما را در بر خواهد گرفت.
‏9-فروشنده مهربان
‏تلاش نکنید با فشار و زور خدمت یا محصولی را به مشتری بفروشید. مشکلات را حل کرده و نیازهای مشتری را بر طرف نمائید. بهترین کاری را که می توانید برای مشتری انجام دهید.
‏10-آسایش خود را فراموش نکنید
‏هیچگاه اعتقاد نداشته باشید راهی که می روطد همیشه باید بروید, هیچگاه باور نکنید که ایده های جدید یا تکنولوژی جدید بدرد شما نمی خورد.
‏برآوردهای زمانی
‏زمانیکه فعالیت مورد نظر از نظر روال کار؛ تهیه و تنظیم گردید, همه فعالیتی را باید بر حسب زمانیکه برای انجام آن لازم است روشن ساخته و "برآورد زمانی" آن را معلوم نمود.

 

دانلود فایل

مدیریت پیمان و جایگاه آن در نظام مبتنی بر عملکرد doc

مدیریت پیمان و جایگاه آن در نظام مبتنی بر عملکرد doc

مدیریت-پیمان-و-جایگاه-آن-در-نظام-مبتنی-بر-عملکرد-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏2
‏ مدیریت پیمان و جایگاه آن در نظام مبتنی بر عملکرد:
‏مدیریت عملکرد این هدف را دنبال می کند که مدیران را به ابزاری تجهیز کند که هر لحظه تصویر عینی از عملکرد کارکنان را داشته باشند تا بتوانند تصمیمات درستی را اتخاذ کنند. اغلب تصمیمات و اقدامات مدیریتی بر پایه شواهد و مستندات است و به همین دلیل مدیریت عملکرد را با سنجش عملکرد یکی می دانند و معتقدند که اجرای مدیریت عملکرد بدون ارائه یک مدل مناسب برای ارزیابی نتایج نا‏‌‏ممکن است. توافق نامه ها شیوه هایی هستند که مدیران سطوح انتظارات خودشان را به مجموعه ای که برنامه های عملیاتی سازمان را به اجرا در آورد بیان می کند طرف مقابل نیز انتظارات مالی و غیره خودش را به اطلاع مدیری می رسانده مدیریت پیمان جلوگیری می کند و از سوء تفاهم ها، کج روی‏‌‏ها و یک رابطه سالم را برقرار می کند.
‏مدیریت پیمان در دو حیطه قابل اجرا می باشد:
‏1. زمانی که سازمان با افراد، به عنوان کارکنان خود به مذاکره می پردازد و به منظور افزایش کارایی و بهره وری روشهای سابق را مورد تجدید نظر قرار می دهد.
‏2. موقعی که سازمان پتانسیل انجام کار را در پیکره خودش نمی بیند و یا مقرون به صرفه نمی داند و با طرف های خارج از سازمان وارد معامله می شود.
‏در موقعی که سازمان با افراد سازمانی خودش وارد معامله می شود. اگر چه این افراد با سازمانی خود وارد یک معامله پیمانی شده اند اما رابطه آنها با سازمان یک رابطه رئیس و کارمندی محسوب می شود. لذا می توان پیش بینی کرد که عقد پیمان با افراد و کارشناسان درون سازمانی با مقاومت کمتری روبرو باشد. اما برای هر دوی آنها لازم است که اهداف پیمانی تعیین شود و بعد از به توافق رسیدن بر سر جزئیات پیمان نامه و اجرای آن مراحل مختلف ارزشیابی و نظارتی انجام پذیرد.
‏2
‏ مدیریت پیمان و جایگاه آن در نظام مبتنی بر عملکرد:
‏مدیریت عملکرد این هدف را دنبال می کند که مدیران را به ابزاری تجهیز کند که هر لحظه تصویر عینی از عملکرد کارکنان را داشته باشند تا بتوانند تصمیمات درستی را اتخاذ کنند. اغلب تصمیمات و اقدامات مدیریتی بر پایه شواهد و مستندات است و به همین دلیل مدیریت عملکرد را با سنجش عملکرد یکی می دانند و معتقدند که اجرای مدیریت عملکرد بدون ارائه یک مدل مناسب برای ارزیابی نتایج نا‏‌‏ممکن است. توافق نامه ها شیوه هایی هستند که مدیران سطوح انتظارات خودشان را به مجموعه ای که برنامه های عملیاتی سازمان را به اجرا در آورد بیان می کند طرف مقابل نیز انتظارات مالی و غیره خودش را به اطلاع مدیری می رسانده مدیریت پیمان جلوگیری می کند و از سوء تفاهم ها، کج روی‏‌‏ها و یک رابطه سالم را برقرار می کند.
‏مدیریت پیمان در دو حیطه قابل اجرا می باشد:
‏1. زمانی که سازمان با افراد، به عنوان کارکنان خود به مذاکره می پردازد و به منظور افزایش کارایی و بهره وری روشهای سابق را مورد تجدید نظر قرار می دهد.
‏2. موقعی که سازمان پتانسیل انجام کار را در پیکره خودش نمی بیند و یا مقرون به صرفه نمی داند و با طرف های خارج از سازمان وارد معامله می شود.
‏در موقعی که سازمان با افراد سازمانی خودش وارد معامله می شود. اگر چه این افراد با سازمانی خود وارد یک معامله پیمانی شده اند اما رابطه آنها با سازمان یک رابطه رئیس و کارمندی محسوب می شود. لذا می توان پیش بینی کرد که عقد پیمان با افراد و کارشناسان درون سازمانی با مقاومت کمتری روبرو باشد. اما برای هر دوی آنها لازم است که اهداف پیمانی تعیین شود و بعد از به توافق رسیدن بر سر جزئیات پیمان نامه و اجرای آن مراحل مختلف ارزشیابی و نظارتی انجام پذیرد.

 

دانلود فایل