گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

مدیریت زمان2 doc

مدیریت زمان2 doc

مدیریت-زمان2-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 38 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏2
‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان
‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان موضوع‏ی‏ است اساس‏ی‏ که در عرصه فعال‏ی‏ت‏ ها‏ی‏ اقتصاد‏ی‏ و اجتماع‏ی‏ به دقت مورد تجز‏ی‏ه‏ و تحل‏ی‏ل‏ قرار گرفته و در عمل اهم‏ی‏ت‏ خود را به اثبات رسان‏ی‏ده‏ است . نقش مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان از آنجا حائز اهم‏ی‏ت‏ است که سا‏ی‏ر‏ روشها‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بدون تأک‏ی‏د‏ بر اجرا‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان ناکارآمد بو‏دن‏ خود را نشان داده اند. از هم‏ی‏ن‏ رو، مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان ، از ‏ی‏ک‏ سو برا‏ی‏ پ‏ی‏شبرد‏ کار و از سو‏ی‏ د‏ی‏گر‏ برا‏ی‏ انجام مراحل مختلف آن در مدت زمان مع‏ی‏ن‏ نقش محور‏ی‏ ا‏ی‏فاء‏ م‏ی‏ کند، چنانچه زمان به گونه ا‏ی‏ مناسب برا‏ی‏ انجام امور ‏ی‏ک‏ سازمان مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ نشود فعال‏ی‏ت‏ در مح‏ی‏ط‏ کار بازده‏ی‏ لازم ر‏ا‏ نخواهد داشت.
‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان موضوع‏ی‏ است اساس‏ی‏ که در عرصه فعال‏ی‏ت‏ ها‏ی‏ اقتصاد‏ی‏ و اجتماع‏ی‏ به دقت مورد تجز‏ی‏ه‏ و تحل‏ی‏ل‏ قرار گرفته و در عمل اهم‏ی‏ت‏ خود را به اثبات رسان‏ی‏ده‏ است . نقش مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان از آنجا حائز اهم‏ی‏ت‏ است که سا‏ی‏ر‏ روشها‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بدون تأک‏ی‏د‏ بر اجرا‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان ناکارآمد بود‏ن‏ خود را نشان داده اند. از هم
‏3
‏ی‏ن‏ رو، مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان ، از ‏ی‏ک‏ سو برا‏ی‏ پ‏ی‏شبرد‏ کار و از سو‏ی‏ د‏ی‏گر‏ برا‏ی‏ انجام مراحل مختلف آن در مدت زمان مع‏ی‏ن‏ نقش محور‏ی‏ ا‏ی‏فاء‏ م‏ی‏ کند، چنانچه زمان به گونه ا‏ی‏ مناسب برا‏ی‏ انجام امور ‏ی‏ک‏ سازمان مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ نشود فعال‏ی‏ت‏ در مح‏ی‏ط‏ کار بازده‏ی‏ لازم را نخواهد داشت.
‏کارشناسان‏ امور مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ برا‏ی‏ اجرا‏ی‏ دق‏ی‏ق‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ زمان روشها‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ ساده ا‏ی‏ ارائه داده اند که م‏ی‏ توان با توسل به ا‏ی‏ن‏ راهکارها نحوه بهتر کارکردن و چگونگ‏ی‏ استفاده به‏ی‏نه‏ از زمان را تجربه نمود. برا‏ی‏ ن‏ی‏ل‏ به ا‏ی‏ن‏ هدف نخست فرد با‏ی‏د‏ آمادگ‏ی‏ لازم برا‏ی‏ انجام کار را در خود ‏به‏ وجود آورد. برا‏ی‏ مثال چنانچه شما سحرخ‏ی‏ز‏ باش‏ی‏د‏ و کارتان را به طور جد‏ی‏ در صبح آغاز نمائ‏ی‏د،‏ اگر پ‏ی‏ش‏ از هر اقدام‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ احساس در شما ا‏ی‏جاد‏ شود که فعال‏ی‏ت‏ روزانه تان را با کار سخت‏ی‏ با‏ی‏د‏ شروع کن‏ی‏د،‏ آغاز کار برا‏ی‏ شما سخت تر به نظر خواهد رس‏ی‏د‏. از ا‏ی‏ن‏ رو توص‏ی‏ه‏ م‏ی‏ شو‏د‏ ابتدا با کار‏ی‏ که از انجام آن لذت م‏ی‏ بر‏ی‏د‏ شروع کن‏ی‏د‏. ز‏ی‏را‏ انجام کار فکر‏ی‏ و عمل‏ی‏ لذت بخش ، ذهن و جسم شما را قبل از مواجه شدن با کارها‏ی‏ طاقت فرسا آماده خواهد نمود.
‏افزون‏ بر ا‏ی‏ن‏ سع‏ی‏ نکن‏ی‏د‏ تمام کار را ‏ی‏کباره‏ انجام ده‏ی‏د‏ بهتر است در مرحله نخست قسمت بس‏ی‏ار‏ کوچک‏ی‏ از کار را در دست بگ‏ی‏ر‏ی‏د‏ و پس از انجام آن به مراحل د‏ی‏گر‏ کار بپرداز‏ی‏د‏. در ا‏ی‏ن‏ راستا قاطع‏ی‏ت‏ و سرسخت‏ی‏ در انجام کار ن‏ی‏ز‏ حائز اهم‏ی‏ت‏ است . توص‏ی‏ه‏ م‏ی‏ شود کارها را برا‏ی‏ پ‏ی‏گ‏ی‏ر‏ی‏ فهرست نمائ‏ی‏د‏ اگر ‏ی‏ک‏ ‏ی‏ا‏ دو مورد از کارها مدت‏ی‏ در فهرست باق‏ی‏ بماند، صادقانه از خود بپرس‏ی‏د‏: "آ‏ی‏ا‏ من واقعاً تصم‏ی‏م‏ دارم ا

 

دانلود فایل

مدیریت ژاپنی doc

مدیریت ژاپنی doc

مدیریت-ژاپنی-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏مدیریت ژاپنی
‏(تئوری z‏)
‏فریدون کرامتی
‏یکی از تئوری های مهمی که امروزه در زمینه مدیریت و سازمان وجود دارد و نسبت به سایر تئوری ها در زمینه مدیریت از موفقیت چشمگیر و بالایی برخوردار است تئوری z‏ می باشد. تئوری z‏ چگونگی اداره مؤسسات ‏و سازمانهای ژاپنی را توضیح می دهد. بر اساس این تئوری سعی می شود که به منظور ایجاد همبستگی و علاقه متقابل بین افراد در یک سازمان، سازمان را به صورت یک خانواده درآورند و نفوذ و رسوخ افراد را در یکدیگر هرچه بیشتر افزایش دهند.
‏(ویلیام اوچی) استاد دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس که تئوری (z)‏ را ارائه داده است می گوید: مدیران مؤسسات و سازمانها باید همان رویه و رفتار پدرانه با کارکنان را که در سازمانهای ژاپنی راه یافته است اعمال کنند. به نظر وی حکایت از کارکنان در تمام دوران خدمت، ایجاد صمیمیت و تفاهم عمیق در میان آنها، تشریک مساعی در تصمیم گیری ها، مسئولیت مشترک و خودداری از کنترل و نظارت نزدیکی بر کار اعضای سازمان سبب می شود که کارکنان، سازمان را متعلق به خودشان بدانند و صادقانه تمام نیروی فکری، جسمی و روانی خود را به منظور بازدهی بیشتر در سازمان به کار بگیرند. هدف اصلی تئوری z‏ تقویت اعتماد سازمان به کارکنان و تحکیم اطمینان کارکنان نسبت به یکدیگر است تا از این طریق بازدهی و کارآیی به حداکثر ممکن افزایش یابد. مهم ترین ویژگی های مدیریت ژاپنی و تئوری z‏ عبارتند از:
‏1- استخدام مادام العمر و تأمین امنیت شغلی برای هر یک از کارکنان در سازمان وجود دارد.
‏2- تصمیم گیری مبتنی بر رضایت و توافق دسته جمعی که در این جا مدیر به طور انفرادی تصمیم گیری نمی کند بلکه به افراد تحت سرپرستی خود دستور می دهد تا موضوع را بررسی کنند و نتیجه را قبل از اتخاذ تصمیم توسط وی، مورد ملاحظه و بررسی قرار دهند و پس از آن اظهار نظر و تصمیم گیری گروهی صورت می گیرد.
‏3- مسئولیت جمعی که بر اساس این تئوری مسئولیت نظارت بر پروژه ها و اعمال پاداش ها یا تنبیهات مسئولیت جمعی تمام کارکنان واحدهای اصلی و فرعی سازمان است که از تصمیم گیری مبتنی بر رضایت و توافق ناشی می شود.
‏4-ارزشیابی و ترفیع از دیگر ویژگی های این تئوری است. اگر ترفیع به کندی ‏صورت گیرد، مدیران فرصت می یابند که با افراد در آداب و رسومشان که کارشان را تحت تأثیر قرار دهد آشنا شوند. کارکنان با فرهنگ سازمان بار می آیند و سرانجام از حیث فرهنگی، همانند می شوند و این باعث ارتقاء فرد و در نتیجه رشد و تکامل سازمان خواهد شد.
‏5- کنترل غیررسمی (ضمنی) که در این تئوری توقعات سازمان از رفتار یا بازدهی کارکنان به طور صریح ذکر شده است. اما این توقعات از فلسفه کلی سازمان قابل درک و استنتاج است.
‏6- (کاریر) شغل غیر تخصصی که این خود موجب علاقمندی کارکنان به محیط کار می شود، وفاداری به سازمان را افزایش می دهد و از انتقال کارکنان مؤسسه ای به مؤسسه دیگر جلوگیری می کند و همچنین موجب تسهیل عمل و هماهنگی می شود.
‏7- توجه به تمام جنبه های زندگی کارکنان که خود به معنای نگرشی است که سرپرست نسبت به کارکنانش دارد. در این حالت مدیر نیز نسبت به کارکنان و خصوصیات شخصی آنان آگاهی و توجهی عمیق دارد.

 

دانلود فایل

مدیریت علمی doc

مدیریت علمی doc

مدیریت-علمی--docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
‏مدیریت علمی
‏چکیده :
‏در مقاله زیر مطالبی در ارتباط با یکی از مهمترین عللی که باعث پیشرفت جهان صنعتی شده است را مد نظر قرار می گیرد . براستی چرا کشورها یی همچون ایلات متحده و ژاپن و کره و ...... پیشرفت کردند و چه عاملی سبب این پیشرفت گردید . همچنین هیتلر به تاسی از چه عاملی به آمریکا اعلان جنگ کرد و او چه باوری نسبت به علم و صنایع خود و آمریکا داشت و وضعیت آمریکا در اعلان جنگ چگونه بود و چه عاملی باعث گردید که آمریکا در حالیکه ناوگان جنگیش در وضعیت بسیار نامطلوبی بسر می برد به وضعیتی مبدل گردد که پیروز جنگ گردد و به تاسی از آن عامل به یکی از بزرگترین قطبهای صنعتی جهان مبدل گردد . وهمچنین به برسی علم و صنعت قبل و بعد از مدیریت علمی و به نقش تیلور در این زمینه خواهم پرداخت . براستی تیلور کیست و چه نقشی را در صنعت ایفاء نموده است قطعا بازخوانی این ماجرا ما را باید به راهی که آنها رفتند باید بکشا ند چرا که این را ه توام با موفقیت بوده است .
2
‏مقدمه :
‏بررسی مدیریت علمی ما را به این درک باید برساند که ما در راستای آموزش فنی و حرقه ای بسیار بد عمل کرده ایم و به جرئت می توان گفت که در زمینه صنعتی نیز راه ایستایی را پیموده و متاسفانه هنوز هم در این مسیر هستیم چرا که دیگران با استفاده از آموزش فنی و حرفه ای به قطبهای بزرگ صنعتی بدل گردیده اند و ما هنوز به صادرات تنها مواد اولیه می پردازیم سادگی مدیریت علمی و نحوه آموزش آن شاید به باور نیاید که این عامل باعث پیشرفت دنیای صنعتی بوده اما خود آن کشورها مدعی این مطلب هستند ، البته متاسفانه ما همواره چشممان بروی تجارب دنیا بسته شده چرا چون می خواهیم همه چیز را در ایران تولید نماییم آنهم فقط به صورت مونتاژ ، یعنی ما همه چیز را مایلیم سرهم بندی نماییم به همین خاطر پیکان بدون تغییر 45 سال تولیدش در کشور ادامه می یابد و آنانی که بعد از ما این صنعت را ایجاد کردند به صادر کننده ای توانا به جهان مبدل گردیند . ما مایلیم همه چیز را برای دیروز آماده نماییم و این راه ما را به ناکجا آباد کشانده است به همین خاطر بازخوانی مدیریت علمی می تواند تا حدی ما را به توجه بیشتر به آموزش خاصه فنی و حرفه ای متوجه سازد . بعنوان مثال می توان گفت ما 12 سال به دانش آموزانمان آموزش هیچ می دهیم چرا که این فرد پس از 12 سال هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و در انتظار است که فرجی شود تا او به یکی از ادرات دولتی برود و در آنجا پس از آموزش مجدد به کار گرقته شود . متاسفانه همین فرد پس از اخذ مدرک کارشناسی نیز بیکار می ماند . چرا که هنوز هم چیزی یاد نگرفته تا بتواند کاری را انجام دهد او با اینکه در کشوری زندگی میکند که به او می گویند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می توانی بسازی ولی او باز هم قادر نیست ، چرا که او فقط از کارخانه مدرک سازی مدرک اخذ نموده نه کار یا تجربه کاری .
‏کلید واژه :‏ مدیریت علمی ‏–‏ تیلور ‏–‏ دانش ‏–‏ آموزش فنی و حرفه ای
‏علم و دانش در مغرب زمین و شرق قبل از انقلاب بهره وری

 

دانلود فایل

مدیریت فرایند حوادث doc

مدیریت فرایند حوادث doc

مدیریت-فرایند-حوادث--docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
‏مدیریت فرایند حوادث
‏یکی از وظایف مدیران در کنار تولید کالا یا خدمات، به حداقل رساندن حوادث، رعایت مسائل زیست‌محیطی، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و پرورش منابع انسانی است.
‏مدیریت فرایند حوادث، یعنی بررسی علل حوادث در حین کار و انجام اقدامات پیشگیرانه. براساس مدیریت صحیح حوادث، می‌توان روش‌هایی را به کار بست که هزینه‌های اقتصادی حوادث را به حداقل ممکن برساند.
‏هزینه‌های مربوط به حوادث و آسیب‌های شغلی، به حدی است که مدیریت جدی حوادث را طلب می‌کند.
‏یکی از راه‌های مهم جلوگیری از حوادث، تقویت فرهنگ ایمنی در محیط کار است. یکی از مکانیسم‌های مهم مدیریت فرایند حوادث، انجام بموقع معاینات دوره‌ای است که نقش پیشگیرانه و درمانی دارد.
2
‏تولید و عملیات مربوط به آن، نیازمند الزامات و پیش‌نیازهایی است که یکی از آنها ایمنی کار کردن و مدیریت بر فرایند روانی و اجتماعی علل حوادث است. انسان‌های تولیدی، نیازمند داشتن فرهنگ ایمنی کار هستند و لازم است که در این خصوص اقداماتی موثر صورت پذیرد. پیچیدگی کار مدیران تولیدی و صنعتی به این دلیل است که تولید کالا و یا خدمات جزء کوچک کار آنان بوده و در کنار تولید کالا یا خدمات، هدف‌های دیگری را می‌بایستی مورد توجه قرار دهند. از جمله این اهداف، به حداقل رساندن حوادث، رعایت مسائل زیست‌محیطی، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، پرورش منابع انسانی و ... است. برای رسیدن به این اهداف و به ویژه کاهش و تعدیل خسارات ناشی از حوادث، لازم است که فرایند شکل‌گیری حوادث، مدیریت شود. بر این اساس و باتوجه به اهمیت مدیریت فرایند حوادث در موسسات تولیدی براساس نظریه‌های عمل تدوین یافته سعی می‌شود که مفهوم مدیریت حوادث را تبیین کرده و راهکارهای عملی مدیریت و تاثیر آن بر کاهش حوادث، بررسی شود.
‏●‏ مفهوم مدیریت فرایند حوادث
‏منظور از مدیریت فرایند حوادث، بررسی علل حوادث و انجام اقدامات پیشگیرانه است. حادثه ناشی از کار، واقعه‌ای است که حین انجام کار روی می‌دهد و برای ایجاد آن هیچ نوع قصد و یا برنامه‌ریزی قبلی، وجود نداشته است. برای بررسی علل حوادث و مدیریت آن می‌بایستی شاخص‌های مناسبی تدوین شوند که خوشبختانه در این زمینه دو شاخص جهانی تحت عنوان «ضریب شدت» و «ضریب تکرار» حوادث وجود دارد. این دو شاخص، به عنوان نشانگر و تب‌گیر، بیانگر نوع مدیریت بر حوادث و علل آن هستند. ضریب تکرار حوادث، عبارت است از تعداد حوادث منجر به ضایعات انسانی در مدتی معین، تقسیم بر جمع ساعات کار در همان مدت، ضرب در ‏۱‏ میلیون. ضریب شدت حوادث، عبارت است از زمان تلف شدن به علت ضایعات انسانی، تقسیم بر جمع ساعات کار در همان مدت، ضرب در ‏۱‏ میلیون.
‏برای مدیریت بر حوادث، می‌بایستی علل آن را دسته‌بندی کرد. در این زمینه، دو دسته علل را می‌توان برای حوادث برشمرد:
‏الف) دلایل مستقیم:

 

دانلود فایل

مدیریت کارآفرینی doc

مدیریت کارآفرینی doc

مدیریت-کارآفرینی--docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

2
‏مدیریت کارآفرینی :
‏کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین در اقتصاد نقش موُثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها یافته است. کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است. به عبارت دیگر در یک اقتصاد پویا ، ایده ها ، محصولات ، و خدمات همواره در حال تغییر می باشند و در این میان کارآفرین است که الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید را به ارمغان می آورد.از این رو در یک گسترده وسیع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف کنندگان ، تولید کنندگان ، سرمایه گذاران) باید به کارآفرینی بپردازند و به سهم خود کارآفرین باشند.
‏آنچه دراین رابطه اهمیت دارد این است که علیرغم اهمیت روزافزون این پدیده و نقش فزاینده آن در اقتصاد جهانی کمتر به این موضوع پرداخته میشود. وضعیت اقتصادی کشور و ترکیب جمعیتی امروزه بیش از پیش مارا نیازمند یافتن زمینه های پیشرو در صحنه اقتصادی می کند و در این راستا ضرورت داشتن مدل ، الگوها و راهکارهای مناسب جهت آموزش ، تربیت و استفاده بهینه از نیروی فعال و کارآفرین بیشتر می شود.
‏در این رابطه با استفاده از منابع موجود و تجربیات حاصله فهرستی از موضوعات قابل تحقیق در سطح کارشناسی ارشد( و بعضا " در سطح دکتری) بصورت پروژه تحقیقاتی یا پایان نامه یا هر گونه تحقیق دیگری بطور خاص و در سطح مشخصی باید مورد توجه قرار گیرد.
‏واژه کارآفرینی(Entrepreneurship‏) از کلمه فرانسوی Enterprender‏ به معنای متعهد شدن ‏ﻧﺸﺄﺕ‏ گرفته است و بنا بر تعریف واژه نامه دانشگاهی وبستر کارآفرین کسی است که مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی اداره و تقبل نماید.
‏کارآفرین‏ و کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و از قرن شانزدهم به نوعی کارآفرینی را در نظریه های اقتصادی خود تشریح کرده اند در بین نظریات اقتصاددانان میتوان به نظریه توسعه اقتصادی ژوزف شومپیتر (پدر علم کارآفرینی) در سال 1934 اشاره کرد . ن‏ظریات‏ وی مبنی بر آنکه کارآفرینان را موتور محرکه توسعه اقتصادی تلقی و عملکرد آنان را تخریب خلاق می داند مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است. کارآفرینی از سوی روانشناسان با درک نقش کارآفرینان در اقتصاد و به منظور شناسایی ویژگیها و الگوهای رفتاری آنها م
3
‏ورد‏ توجه قرار گرفت و دانشمندان مدیریت نیز به کارآفرینی تشریح مدیریت کارآفرینی و ایجاد جو محیط کارآفرینانه در سازمانها پرداخته اند. جامعه شناسان کارآفرینی را به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظر گرفته و به بررسی رابطه متقابل بین کارآفرینان و سایر قسمتها و گرو‏ههای‏ جامعه می پردازند.
‏ ‏تعریف‏ کارآفرینی:
‏از‏ آنجا که کارآفرینی واژه ای از واژه های مطرح در علوم انسانی است و مفاهیم علوم انسانی بر خلاف مفاهیم علوم تجربی از قطعیت بالایی برخوردار نمی باشند امکان ارایه تعریفی واحد برای مفهوم کارآفرینی وجود ندارد و برای آن در محافل مختلف علمی تعاریف متفاوتی ارایه ش‏ده‏ است اما با توجه به نظرات و دیدگاه های مختلف می توان به تعریف زیر اشاره نمود:
‏کارآفرینی‏ فرایندی است که طی آن فرد کارآفرین با ایده های نو و خلاق و شناسایی فرصتهای جدید و با بسیج منابع مبادرت به ایجاد کسب و کار نو سازمانهای جدید و نوآور ورشد یابنده نموده که تو‏ﺃ‏م‏ با پذیرش مخاطره و ریسک است و منجر به معرفی محصول ویا خدمت جدیدی به جامع‏ه‏ می گردد.
‏دانشگاه‏ کارآفرین:
‏چشم‏ انداز دانشگاه های آتی بعنوان مولد بنگاه های زایشی است. ایجاد درآمد و اشتغال با القاء یک سری از شرکتهای مبتنی بر علوم در اقتصاد محلی منطقه ای و ملی است.
‏دانشگاه‏ کارآفرین یک موسسه خود مولد می باشد و در روند گذر از سازمان مبتنی بر هدایا و وابسته به فضای نهادهای دیگر برای منابع اش میباشد. انجام تحقیقات مرتبط اقتصادی دانشگاه را وادار به برقراری ارتباط با محیط بیرونی می سازد. در چنین فضایی تبدیل دانش به کالای ا‏قتصادی‏ از سیاست دولتی بخش خصوصی و دانشگاه ها ترغیب می شود.
‏کارآفرینی‏ یک علم است:(Entrepreneurship science‏)
‏علوم‏ کارآفرینی حاصل همگرایی تحقیقات بنیادی و کاربردی است که فرصتهای تجاری از تحقیقات بنیادی ایجاد می کند. لذا رابطه نزدیکتر بین تحقیقات بنیادی و توسعه صنعتی ظاهر میگردد و فاصله زمانی بین این دو فرآیند کوتاهتر می شود. یعنی تاکید بر فرآیندی که دانش به سرمای‏ه‏ پول و عوامل تولید تبدیل می شود و کشفیات علمی به کاربردها و منبع در آمد منجر می گردند. در واقع علم و تحقیقات علمی به تکنولوژی و دانش به مالکیت معنوی تبدیل می شود.

 

دانلود فایل