گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

مدل قیمت گذاری آربیتراژ doc

مدل قیمت گذاری آربیتراژ doc

مدل-قیمت-گذاری-آربیتراژ-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

2
‏مدل قیمت گذاری آربیتراژ
‏1. مقدمه
‏تمام مدل هایی که در قبل مورد بررسی قرار گرفت , بر مبنای تجزیه و تحلیل میانگین ـ واریانس بود و فرض بر این بود که برای سرمایه گذاران, مطلوب آن است که سرمایه گذاریها را بر مبنای بازده مورد انتظار و واریانس انتخاب نماید.
‏همچنان که بیان شد موانع و شبهات عمده ای در آزمون نظریه های تعادلی (CAPM)‏ وجود دارد. در این بحث مفروضات تئوری قیمت گذاری آربیتراژ و چگونگی استخراج مدلهای تعادلی چند عاملی مورد بحث قرار خواهد گرفت.
‏2. نظریه قیمت گذاری آربیتراژ
‏(‏در مدل CAPM‏ فرض می شود سرمایه گذاران دارای تابع مطلوبیت درج دوم هستند و قیمت های اوراق بهادار دارای توزیع نرمال با انحراف معیار قابل برآورد می باشند و این مدل به یک سبد اوراق بهادار بازار مشتمل بر تمامی دارایی های مخاطره آمیز می باشد.
‏آزمون های CAPM‏ دلالت بر عدم ثبات ضریب حساسیت هر سهم منفرد داشت در حالی که در این آزمون ها ضریب حساسیت سبد اوراق بهادار با فرض طولانی بودن دوره های نمونه گیری و حجم مبادله کافی معمولاً دارای ثبات بود. حمایت های متناقض و مبهمی در مورد ارتباط خطی بین نرخ های بازده و ریسک سیستماتیک سبد اوراق بهادار سهام به همراه شواهدی دال بر نیاز به در نظر گرفتن متغیرهای ریسک اضافی یا نیاز به نماینده های ریسک مختلف وجود داشت. همچنین در چندین گزارش, رال آزمون های مدل‏ ‏و فایده آن را در ارزیابی سبد اوراق ‏بهادار, به علت اتکای آن به سبد اوراق بهادار بازاری متشکل از دارایی های مخاطره آمیز مورد انتقاد قرار داد.
‏از این رو جامعه دانشگاهی مبادرت به تبیین تئوری قیمت گذاری دارایی نمود که به طرز معقولی, شهودی بوده و متکی به مفروضات محدودی است. این نظریه با نام نظریه قیمت گذاری آربیتراژ در اوایل دهه 1970 به وسیله راس تدوین و در 1976 منتشر شده),‏در واقع CAPM‏ نسخه ساده ای از مدل APT‏ که فرض می کرد تنها یک عامل سیستماتیک, بازدهی اوراق را تحت تأثیر قرار می دهد. بحث معمول APT‏ مربوط به حالت چند عاملی است.
‏طبق تعریف, قیمت گذاری نادرست ورقه بهادار به طریقی که سود بدون ریسک ایجاد نماید, "آربیتراژ" نامیده می شود. فرصت آربیتراژ زمانی حاصل می شود که یک سرمایه گذار بتواند پرتفویی را با حجم سرمایه گذاری صفر تشکیل دهد, به نحوی که سود مطمئن (بدون ریسک) به دست آورد. پرتفوی با حجم سرمایه گذاری صفر, یعنی اینکه, به منظور سرمایه گذاری نیازی به استفاده از پول خود وجود نداشته باشد. فرصت آربیتراژ وقتی حاصل می شود که قانون وجود "یک قیمت" رعایت نشود. یعنی که دارایی با قیمتهای متفاوت مبادله شود. APT‏ براین فرض استوار است که یک تعادل منطقی در بازارهای سرمایه, مانع ازفرصتهای آربیتراژ می شود
2
(Bodie, Kane & Marcus, 1996, p.289-292)‏ .
‏حامیان APT‏ بیان می کنند که APT‏ دو مزیت عمده بر CAPM‏ دارد: اولاً, APT‏ مفروضاتی را درباره ترجیحات سرمایه گذار نسبت به ریسک و بازدهی مطرح می سازد, که برخی ادعا می کنند دارای محدودیت کمتری است. ثانیاً مطرح می کنند که این مدل می تواند به صورت تجربی, معتبر باشد. مسئله اصلی در APT‏ تشخیص عاملها و تمایز تغییرات پیش بینی شده از تغییرات پیش بینی نشده در اندازه گیری حساسیت هاست (Fischer & Jordan, 1991, p.716)‏. به بیان بهتر, از مفروضات ایجاد شده توسطCAPM‏, تنها سه مورد برای APT‏ ضروری اند(Harrington, 1987, p.194)‏:
‏مفروضات APT
‏سرمایه گذاران به دنال بازدهی با ریسک متعادل هستند ؛ آنها ریسک گریزند و به دنبال پیشینه سازی ثروت نهایی شان هستند؛
‏سرمایه گذاران می توانند در نرخ بدون ریسک, وام بگیرند و یا وام بدهند.
‏هیچ محدودیت بازاری, همانند هزینه هایی مبادلاتی , مالیات یا محدودیت فروش استقراضی وجود ندارد.
‏درحالی که APT‏ مفروضات کمتری نسبت به CAPM‏ دارد, لیکن دو فرض خاص دارد:
‏سرمایه گذاران بر تعداد و همچنین تعیین ‏عواملی که به صورت سیستمی در قیمت گذاری داراییها مهم اند, توافق دارند؛
‏هیچ گونه فرصت سود آربیتراژ(بدون ریسک) وجود ندارد.
‏این ‏سه فرضیه اولیه رفتار سرمایه گذاران را به طور کلی بیان می کنند, اما درتوصیف عواملی ‏که تصمیمات براساس آنها اتخاذ می شوند, شکست می خورند و این نکته اختلاف مهم بین دو مدل است. APT‏ هیچ فرضی را در مورد توزیع بازدهی داراییها در نظر نمی گیرد و ضروری نمی داند که سرمایه گذاران تصمیماتشان را براساس میانگین و واریانس اتخاذ نمایند, و مفروضات CAPM‏ در مورد نرمال بودن بازدهی, برای ایجاد APT‏ ‏ضروری نیست. دومین فرضیه, با این مضمون که نرخ بدون ریسک حداقل نرخی است که یک سرمایه گذار برای انجام سرمایه گذار یخواهد پذیرفت, قسمت منطقی هر مدل قیمت گذاری دارایی است . با وجود اینکه APT‏ چیزی در مورد مشکل نرخهای وام دهی و وام گیری مطرح نمی کند.
‏در نهایت از آنجا که محدودیتهای بازار, مشکلاتی را در تعیین قیمت گذاری ایجاد نمی کنند, لذا در نظر گرفته نمی شوند.‏ در حالیکه APT‏ فرضیات کمتری را در نظر می گیرد, لیکن در مورد تعیین عوامل قیمت گذاری و روابط بین بازدهی مورد انتظار و عوامل سیستماتیک را هنماییهای کمنری را فراهم می کند.

 

دانلود فایل

مدیریت اجراء کار 20ص doc

مدیریت اجراء کار 20ص doc

مدیریت-اجراء-کار-20ص-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مدیریت اجراء کار
‏اجراء
‏ارتباطات
‏مهارت‌آموز‏ی
‏اجراء
‏ بسیارى از دورکارى‌ها به‌صورت موردى یا تلویحى انجام مى‌گیرد مثل زمانى که افرادى در خارج از اداره براى یک گزارش کار مى‌کنند، یا شرکت‌هائى که به بعضى از کارکنان اجازه مى‌دهند با اختیار و هزینه‏ٔ‏ خود، در خانه کار کنند. با این وجود، سازمان‌هاى بزرگى که با برنام‏ه‏‌‏ریزى‏ به دورکارى مى‌پردازند، رویکردى رسمى را در پیش مى‌گیرند که شامل یک امکان‌سنجی، یک طرح هادى و نیز نظارت و ارزیابى طرح هادى است. مراحل اولیه مشتمل بر شناسائى مشاغل مناسب براى دورکارى و انتخاب کارکنان طرح هادى مى‌باشد.
‏ تحلیل این که آیا شغلى براى دورکارى مناسب است یا خیر مستلزم توجه به عملکردى است که شغل دارد: این که آیا کار با تلفن، به‌طور حضورى یا از طریق رایانه انجام مى‌گیرد، و همین‌طور مقدار زمانى که کارمند براى تماس مستقیم با همکاران و استفاده‌کنندگان سپرى مى‌کند.
‏2
‏ دورکاران باید خودانگیخته، خوددار، سازمان‌یافته باشند، از خود ابتکار نشان دهند، خوب ارتباط برقرار کنند، در مدیریت زمان توانمند باشند، بتوانند با فقدان تماس‌هاى اجتماعى کنار بیایند، داراى سواد رایانه‌اى باشند، تصمیم بگیرند و مشکل‌گشاى کارآمدى باشند. میتلند (۱۹۹۸) توصیه مى‌کند که دورکاران هم‌چنین باید سازگارى‌پذیر، از لحاظ فنى خودکفا، در رابطه با شیوه‏ٔ‏ عملکرد سازمان کاملاً آگاه، نتیجه‌گرا، و قادر به ادامه‏ٔ‏ بدون گپ‌زدن‌هاى متوالى با همکاران باشند. اگر سازمان از دورکاران خویش‌فرما بهره مى‌گیرد، معیارهائى از قبی‏ل‏ اعتمادپذیرى و برخورد حرفه‌اى نسبت به کار نیز اهمیت مى‌یابند.(کورت و وین - ۱۹۹۷)
‏ در صورتى‌که فضاى خانه‏ٔ‏ یک دورکار بالقوه، داراى ارزش بالائى باشد، دورکارى در خانه ممکن است امکانپذیر و مقرون به‌ صرفه نباشد. در برخى از شیوه‌هاى دورکارى مدیران محل را بررسى و نظارت مى‌کنند تا فضاى کارى کافى همراه با فضاى لازم براى نگهدارى کارها و تجهیزات ک‏ارى‏ وجود داشته باشد. خانه را باید در برابر آتش‌سوزى و دزدى ایمن ساخت و همه الزامات قانونى بهداشت و ایمنى‌کارى را برآورده کرد. در صورت لزوم، باید ترتیبات و تمهیدات لازم براى نگهدارى از کودکان نیز اندیشیده شود. با اجراء روش گروه‌هاى تمرکز (Focus Groups‏) براى دورکاران بالقوه، مى‌توان به برخى از این موضوعات پرداخت.

 

دانلود فایل

مدیریت ارتباط با مشتری doc

مدیریت ارتباط با مشتری doc

مدیریت-ارتباط-با-مشتری-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ارتباط با مشتر‏ی
‏ ضرورت بهره‌گ‏ی‏ر‏ی‏ گسترده از فناور‏ی‏ اطلاعات، سازمانها را ملزم م‏ی‏ سازد تا برا‏ی‏ آگاه‏ی‏ از ن‏ی‏ازها‏ی‏ مشتر‏ی‏ان‏ و بهبود ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ خدمات و تول‏ی‏دات‏ خود به دانش فن‏ی‏،‏ مهارتها و تخصص‌ها‏ی‏ لازم مجهز شوند.
‏ضرورت‏ بهره‌گ‏ی‏ر‏ی‏ گسترده از فناور‏ی‏ اطلاعات، سازمانها را ملزم م‏ی‏ سازد تا برا‏ی‏ آگاه‏ی‏ از ن‏ی‏ازها‏ی‏ مشتر‏ی‏ان‏ و بهبود ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ خدمات و تول‏ی‏دات‏ خود به دانش فن‏ی‏،‏ مهارتها و تخصص‌ها‏ی‏ لازم مجهز شوند. از هم‏ی‏ن‏ رو در طول دهه ۹۰، فرآ‏ی‏ندها‏ی‏ تعامل‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ مشتر‏ی‏ مبتن‏ی‏ بر فناور‏ی‏‌‏اطلاعات،‏‌‏که‏ درارتباط با مشتر‏ی‏ است، مجدداً مورد بررس‏ی‏ و مطالعه قرار گرفت و ا‏ی‏ن‏ موضوع که امروزه ”مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ارتباط با مشتر‏ی‏“‏ نام‏ی‏ده‏ م‏ی‏‌‏شود،‏ به‌عنوان ‏ی‏ک‏ ضرورت اساس‏ی‏ در عرصه فعال‏ی‏ت‏ ها‏ی‏ اقتصاد‏ی‏ مطرح گرد‏ی‏ده‏ است. ”مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ارتباط با مشتر‏ی‏“‏ شامل مجموعه ا‏ی‏ از فعال‏ی‏ت‏‌‏ها‏ است که سبب ارتقاء زنج‏ی‏ره‏ ارزش ‏ی‏ک‏ سازمان م‏ی‏‌‏گردد‏. زنج‏ی‏ره‏ ارزش در برگ‏ی‏رنده‏ عوامل‏ی‏‌‏مانند‏: صرفه‌جوئ‏ی‏ در هز‏ی‏نه‏ تول‏ی‏د‏ کالا، بهبود ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ آن، سرعت، حساس‏ی‏ت‏ و انعطاف پذ‏ی‏ر‏ی‏ فرآ‏ی‏ند‏ کار، افزا‏ی‏ش‏ مهارت کارکنان و قابل‏ی‏ت‏ پا‏ی‏دار‏ی‏ و دوام تول‏ی‏دات‏ است که هر سازمان برا‏ی‏ کسب رضا
‏2
‏ی‏ت‏ ‏مشتر‏ی‏انش‏ از آن بهره م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد‏. ازآنجا که لازمه پ‏ی‏شتازبودن‏ در فعال‏ی‏تها‏ی‏ اقتصاد‏ی‏ کسب‌و‌ارائه "ا‏ی‏ده‏‌‏نو‏" است کاربرد‌مثبت‌”مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏‌‏ارتباط‏‌‏با‏ مشتر‏ی‏“‏ در‌فعال‏ی‏ت‏‌‏ها‏ی‏ اقتصاد‏ی‏ اهم‏ی‏ت‏ م‏ی‏‌‏ی‏ابد‏. ا‏ی‏ن‏‌‏مقوله‏ از د‏ی‏دگاه‏ مشتر‏ی‏ افزا‏ی‏ش‏ حساس‏ی‏ت‏ تول‏ی‏دکننده‏ نسبت به ن‏ی‏از‏ مشتر‏ی‏ و بهبودک‏ی‏ف‏ی‏ت‏‌‏ تول‏ی‏دات‏ تلق‏ی‏ م‏ی‏‌‏گردد‏. در ضمن ”مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ارتباط با مشتر‏ی‏“‏ با تأک‏ی‏د‏ بر کنترل و کاهش هز‏ی‏نه‏ ها و افزا‏ی‏ش‏ بهره‌ور‏ی‏،‏‌‏ زنج‏ی‏ره‏ ارزش را‌ تقو‏ی‏ت‏‌‏ م‏ی‏‌‏کند‏ و س‏ی‏استها‏ و روشها‏ی‏ ادار‏ی‏ شرکت‌ را برا‏ی‏ مشتر‏ی‏ شفاف م‏ی‏‌‏سازد‏. به ‌ب‏ی‏ان‏ د‏ی‏گر‏ ”مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏‌‏ ارتباط‌ با مشتر‏ی‏“‏ شامل کل‏ی‏ه‏ گام‏ها‏یی‏ است که ‏ی‏ک‏ سازمان برا‏ی‏ ا‏ی‏جاد‏ و تثب‏ی‏ت‏ ارتباطات سودمند با مشتر‏ی‏ برم‏ی‏‌‏دارد‏ و در چارچوب کار گروه‏ی‏ برا‏ی‏ تحقق اطم‏ی‏نان‏ و جلب رضا‏ی‏ت‏ مشتر‏ی‏ تعر‏ی‏ف‏ م‏ی‏‌‏شود‏. ا‏ی‏ن‏‌‏گونه‏ فعال‏ی‏تها‏ معمولا تحت‌عنوان فروش، بازار‏ی‏اب‏ی‏‌‏و‏‌‏خدمات‏ تخصص‏ی‏ انجام م‏ی‏ پذ‏ی‏رند‏. اهم‏ی‏ت‏ مقوله ”مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ارتباط با مشتر‏ی‏“‏ از آنجا ناش‏ی‏ م‏ی‏‌‏شود‏ که برا‏ی‏ هر مؤسسه‌ا‌‏ی‏ حفظ مشتر‏ی‏ان‏ قبل‏ی‏ نسبت به جلب مشتر‏ی‏ان‏ جد‏ی‏د‏ از اولو‏ی‏ت‏ ب‏ی‏شتر‏ی‏ برخوردار است. براساس بررس‏ی‏ به عمل آمده از ۲۰۰۰ نفر در ‏ی‏ک‏ مرکز تجار‏ی‏ بزرگ‌به‌نام ”مرسر“، ۶۶% ازپاسخگو‏ی‏ان‏ برا‏ی‏ن‏‌‏باور‏ بودند که برقرار‏ی‏‌‏و‏‌‏حفظ‏ ارتباط ‏با‏‌‏مشتر‏ی‏،‏‌‏بزرگتر‏ی‏ن‏ عامل موفق‏ی‏ت‏ هر سازمان در رقابتها‏ی‏ اقتصاد‏ی‏ است. در ضمن برنامه مؤثر ارتباط با مشتر‏ی‏ به بهبود رضا‏ی‏ت‏ مشتر‏ی‏،‏ رشد ب‏ی‏شتر‏ درآمد سازمان و افزا‏ی‏ش‏ قدرت رقابت آن و بازگشت سر‏ی‏ع‏ تر سرما‏ی‏ه‏ منجر خواهد شد. بد‏ی‏ه‏ی‏ است ن‏ی‏ل‏ به ا‏ی‏ن‏ هدف، منوط به فعال‏ی‏ت‏ گروه‏ی‏ د‏رسازمان‏ است. جهت ن‏ی‏ل‏ به ا‏ی‏ن‏ هدف فرآ‏ی‏ندها‏ی‏ ”مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ارتباط با مشتر‏ی‏“‏،‏ س‏ی‏ستم‏ی‏ را ا‏ی‏جاد‏ م‏ی‏‌‏نما‏ی‏د‏ که برا‏ی‏ به حداکثر رساندن بازده سازمان، افراد در قالب ‏ی‏ک‏ ت‏ی‏م‏ به گونه ا‏ی‏ کار م‏ی‏ کنند که منابع به‏ی‏نه‏ ساز‏ی‏ روند تول‏ی‏د‏ به خوب‏ی‏ کنترل شده و مورد استفاده قرار م‏ی‏ گ‏ی‏رد‏. در ا‏ی‏ن‏ راستا کارشناسان فناور‏ی‏ اطلاعات بر ا‏ی‏ن‏ موضوع تاک‏ی‏د‏ دارند که کار ت‏ی‏م‏ی‏ در کارآ‏یی‏ سازمان و تثب‏ی‏ت‏ استانداردها و بهبود ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ در سرتاسر سازمان سهم بسزا‏یی‏ دارد. ز‏ی‏را‏ کار ت‏ی‏م‏ی‏ موجب حل سر‏ی‏ع‏ مشکلات مشتر

 

دانلود فایل

مدیریت استراتژیک doc

مدیریت استراتژیک doc

مدیریت-استراتژیک--docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏ ‏مدیریت استراتژیک چیست؟
‏مقدمه
‏از لحاظ ‏مفهومی مدیریت استراتژیک با تحول در تئوری‌های مدیریت همگامی دارد. مکاتب کلاسیک ‏رفتاری و کمی مدیریت بر جنبه‌هایی از سازمان و عملکرد آن تأکید می‌کردند که توسط ‏مدیریت قابل کنترل بود. مسایلی از قبیل برنامه‌ریزی تولید، رفتار زیردستان، بهبود ‏محیط کار، نقش گروههای غیررسمی در بازدهی کار، مدل‌های کمی تصمیم‌گیری و غیره. لیکن ‏هرگز فضای سیاسی جامعه ، احساس افراد و نهادهای خارج از سازمان، مسأله اصلی آنها ‏نبود. چرا که محیط از ثباتی نسبی برخوردار بود و چنین نیازی هم احساس نمی شد. به ‏تدریج با رشد مستمر اقتصادی، اوضاع قابل اطمینان محیطی از میان رفت و تغییرات و ‏حوادث شتابنده ای در جهان اتفاق افتاد. لذا تغییرات و دگرگونی های سریع و پیچیده‌ ‏جامعه و تأثیر آن بر رشد و توسعه‌ شرکت‌ها موجب شد که مدیران توجه خود را به محیط ‏سازمان معطوف گردانند و مفاهیمی مانند سیستم، اقتصاد، برنامه‌ریزی بلند مدت، ‏استراتژی و فرایند مدیریت استراتژیک مورد توجه صاحب‌نظران مدیریت قرار گیرد. این ‏مفاهیم و نظریات پاسخ علم مدیریت به دگرگونی و تغییرات وسیع اقتصادی واجتماعی ‏بود.
‏توجه به محیط، آگاهی از تاثیر متغیرهای محیطی و ارائه‌ چشم اندازی از ‏فعالیت آینده برای سازمان‌ها، لزوم آمادگی برای برخورد با تغییرات مداوم را توجیه ‏می کند. وجود عدم قطعیت های محیطی (Uncertainities) ‏در مسایل سازمانی به لحاظ مبهم ‏بودن و طبیعت احتمالی رخدادهای آتی و آمادگی سازمان‌ها جهت تغییر، برخوردی متفاوت ‏با تغییر، نوع تصمیمات‌، عوامل جدید مؤثر بر تصمیم‌گیری و قطعیت در مورد تغییرات ‏آینده، توجه به استفاده از مدل مدیریت استراتژیک را افزون تر می ‏کند.
 
 ‏تعریف مدیریت
‏در باره‌ تعریف مدیریت اتفاق نظر خاصی در دست ‏نیست و صاحبنظران و نظریه پردازان علم مدیریت با اهداف و سوگیری‌های گوناگون، ‏تعاریف متفاوتی ارائه کرده‌اند.
- ‏مدیریت عبارتست از: هنر انجام کار به وسیله‌ ‏دیگران (فالت،1924‏).
- ‏فراگرد تبدیل اطلاعات به عمل؛ این فراگرد تغییر و تبدیل ‏را تصمیم گیری می نامیم(فوستر،1967‏).
- ‏فراگرد هماهنگ‌سازی فعالیت فردی وگروهی ‏در جهت هدفهای گروهی (دانلی و همکاران،1971‏).
- ‏فراگرد برنامه ریزی، سازماندهی، ‏رهبری و نظارت کار اعضای سازمان و استفاده از همه‌ منابع موجود سازمانی برای تحقق ‏هدفهای مورد نظر سازمان (استونر و همکاران،1995‏).
‏تعریف عملیاتی(Operational definition)‏، مفهوم مدیریت را با رعایت ملاکهای عینی منوط می‌سازد. از این رو، اگر ‏در موقعیتی ملاکهایی شامل فعالیت منظم و سازمان یافته، هدفها، روابط میان منابع، ‏انجام کار به وسیله‌ دیگران و تصمیم گیری برقرار باشد، می‌توان گفت در آن موقعیت ‏،مدیریت اعمال می شود (کلاندوکینگ،1972‏).
‏استراتژی
‏بد نیست ابتدا به ریشه‌ لغوی استراتژی اشاره شود. واژه‌ استراتژی(Sterategy‏)از ریشه‌ یونانی strategema‏ ‏ ‏به معنای فرمانده‌ ارتش، مرکب از stratos‏ به معنی ارتش و ago‏ به معنای رهبر گرفته شده است.مفهوم استراتژی ابتدا به معنای فن، هدایت،تطبیق و هماهنگ‌سازی نیروها جهت نیل به اهداف جنگ در علوم نظامی بکار گرفته شد. در جای دیگر استراژی بدین شکل تعریف می‌شود: «استراتژی (Strategy‏) مجموعه ای از اهداف اصلی و سیاستها و برنامه های کلی به منظور نیل به این اهداف است به گونه ای که قادر به تبیین این موضوعات باشد که در چه کسب و کاری (Business‏) ‏ ‏و چه نوع سازمانی فعالیت می کنیم و یا می خواهیم فعالیت نماییم.»
‏تعریف دیگری هم از استراتژی می توان ارائه کرد: « استراتژی یک برنامه واحد ، همه جانبه و تلفیقی است که محاسن یا نقاط قوت اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می سازد و به نحوی طراحی می شود که با اجرای صحیح آن از دستیابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل شود».
سپس نظریه پردازن علم مدیریت، استراتژی را چگونگی تخصیص مطلوب منابع کمیاب،جهت رسیدن به اهداف اقتصادی تعریف کرده اند. استراتژی تعیین کننده‌ زمینه های فعالیت در محیطی پیچیده و پویا و ابزاری است که به عنصر انسانی در یک نظام سازمانی حیات بخشیده و افراد را به حرکت وا می‌دارد.آنسوف(‌

 

دانلود فایل

مدیریت انگیزه doc

مدیریت انگیزه doc

مدیریت-انگیزه-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏مدیریت انگیزه
‏یک مدیر به منظور درک آنچه موجب ایجاد انگیزش در دیگران می شود باید بسیار کوشا و جدی باشد تا بتواند تعامل مناسبی بین نیازهای:
‏- درونی
‏- اهداف شخصی
‏- اهداف سازمانی
‏برقرار نماید.
‏انگیزه بعنوان یک حالت درونی فکر وجسم ‏–‏ آرزوهاو‏خواسته ها ، نیازها ومشوق ها که افراد را منفعل نموده و وادار به عکس العمل می نماید توصیف شده است
‏ویلیام جیمز در تحقیقی در باره انگیزش به این نتیجه دست یافت که کارکنان ساعتی ، تقریبا با میزان کاری در حدود 20 الی 30 در صد توانایی خود می توانستند شغل خود را حفظ کنند واخراج نشوند. این تحقیق همچنان نشان داد که اگر کار کنان انگیزش بیشتری داشته باشند تقریبا 80 الی90 درصد توانایی خود کار می کنند.
‏توجه واهمیت به انکیزه (محرکهای درونی افراد) وانگیزش(محرکهای بیرونی افراد) تاثیری شگفت آوری در نشاط عمومی وافزایش تولید دارد .
‏2

‏هدف سمینار:
‏آشنایی مدیران با عوامل انگیزش بمنظور بکار گیری آن درسازمان مربوطه جهت تاسیس نشاط ورضایت نیروی کاروبه فعلیت در آوردن حداکثر توانمندیهای آنان
‏کلید واژگان:
‏ نیاز ‏–‏ انگیزه ‏–‏ انگیزش ‏–‏ خوشایند ‏–‏ نا خوشایند ‏–‏ خوشوقت ‏–‏ خوشبخت ‏–‏ رضایت ‏–‏ احساس ‏–‏ احسان ‏–‏ عشق ‏–‏ محبت ‏–‏ نفرت -
‏ 1- انگیزه : محرکهای درونی که بر اساس نیازهای فیزیولوژیک می باشد.
‏ 2- انگیزش :محرکهای برونی که به واسطة انگیزش می توان نیازهای جدید در انسانها تا سیس نمود و یا نیازهای سابق را تغییر داد
‏عوامل مؤثر در نحوة ایجاد ارتباط
‏1- چگونگی ارسال پیام ، چگونگی دریافت پیام را معین می کند0یعنی از هردست که بدهی از همان دست می گیری 0
‏2- آنچه اهمیت دارد، دریافت پیام است نه ارسال آن ، یعنی شناخت طرف مفابل بسیار مهم است 0
‏3- چگونگی آغاز پیام ، اغلب حاصل آنرا معین می کند 0 یعنی رفتار مثبت باعث ایجاد حسن نیت می شود0

 

دانلود فایل