گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

فنون تجزیه و تحلیل سیستمها 29ص doc

فنون تجزیه و تحلیل سیستمها 29ص doc

فنون-تجزیه-و-تحلیل-سیستمها-29ص-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏فنون تجزیه و تحلیل سیستمها
‏متداولترین فنون و تکنیکهایی که آنالیست را در زمینه بهبود وضع فعلی و پیشنهاد وضع آتی یاری می دهند عبارتند از:
‏بررسی تقسیم کار
‏بررسی جریان کار
‏بررسی جا و مکان
‏کنترل فرمها
‏کنترل اسناد و سیستمهای بایگانی
‏اندازه گیری کار
‏برنامه ریزی شبکه ای ( پرت , سی پی ام , پی دی ام )
‏تعریف جدول تقسیم کار
‏تعریف : جدول تقسیم کار جدولی است که نشان می دهد کارکنان سازمان در یک مدت معین, چه کارهایی را انجام می دهند و چه مقدار وقت صرف انجام دادن این کارها می کنند .
‏مزایای تهیه جدول تقسیم کار
‏کسب آگاهی از بار واقعی کار و نحوه توزیع آن در عمل
‏شناخت محلهای تراکم کار از یک طرف و تراکم نیروی انسانی از طرف دیگر
‏آگاهی از تکرارها و تداخلهای وظیفه ای
‏آگاهی از نحوه اختصاص وقت به هر یک از وظایف و فعالیتها
‏آگاهی از نحوه تطبیق نوع و ماهیت وظیفه با تخصص کارکنان
‏کسب اطلاع از اوقات اضافی کارکنان
‏آگاهی از تعداد واقعی نیروی انسانی مورد نیاز
‏ارزشیابی کار کارکنان
‏به دست آوردن مبنایی جهت تعیین حقوق و دستمزد کارکنان
‏مراحل تهیه و تنظیم جدول تقسیم کار
‏انتخاب واحد بررسی
‏تهیه لیست وظایف کارکنان
‏تهیه لیست فعالیت های واحد
‏تهیه جدول تقسیم کار برای وضع موجود
2
‏تجزیه و تحلیل جدول تقسیم کار در وضع موجود و کشف نقایص وایرادات آن
‏تهیه جدول تقسیم کار پیشنهادی
‏مرحله اول ‏–‏ انتخاب واحد بررسی
‏آنالیست در شروع کار بایستی کل سازمان را به واحدهای کوچک تقسیم کند و جدول تقسیم کار را برای هر یک از واحدها به طور جداگانه تنظیم نماید .
‏مرحله _ تهیه لیست وظایف کارکنان
‏لیست وظایف کارکنان عبارت است از لیستی که نشان میدهد هر یک از کارکنان یک واحد سازمانی در یک مدت معین چه وظایف و عملیاتی را انجام می دهد و چه مقدار وقت صرف انجام آنها می کند‏ .
‏مرحله سوم _ تهیه لیست فعالیت های واحد
‏لیست فعالیت ها عبارت است از: صورتی از کلیه فعالیتهایی که در یک واحد سازمانی انجام می شود. این لیست مجوعه فعالیتهایی اساسی و عمده ای که کارکنان آن واحد سازمان انجام می دهند , درج می گردد.

 

دانلود فایل

فرهنگ و مدیریت استراتژیک doc

فرهنگ و مدیریت استراتژیک doc

فرهنگ-و-مدیریت-استراتژیک-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏فرهنگ و مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک
‏ علم مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ گرچه به لحاظ متاثربودن از شخص‏ی‏ت‏ فرد‏ی‏ مد‏ی‏ران‏ به عنوان ‏ی‏ک‏ فن ن‏ی‏ز‏ مورد بررس‏ی‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد،‏ اما با ا‏ی‏ن‏‌‏حال‏ پرورش، شناخت و به کارگ‏ی‏ر‏ی‏ آن ن‏ی‏ازمند‏ شاخه‏ٔ‏ بسی‏ار‏ کارآمد‏ی‏ از علم مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ است که تحت عنوان مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ در سازمان شناخته م‏ی‏‌‏گردد‏.
‏در‏ ا‏ی‏ن‏ مقاله با ا‏ی‏ده‏‌‏ها‏ی‏ نو‏ی‏سنده‏ پ‏ی‏رامون‏ ضرورت و چگونگ‏ی‏ استراتژ‏ی‏ک‏‌‏نمودن‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ فرهنگ‏ی‏ کشور آشنا م‏ی‏‌‏شو‏ی‏د‏. علم مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ گرچه به لحاظ متاثربودن از شخص‏ی‏ت‏ فرد‏ی‏ مد‏ی‏ران‏ به عنوان ‏ی‏ک‏ فن ن‏ی‏ز‏ مورد بررس‏ی‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد،‏ اما با ا‏ی‏ن‏‌‏حال‏ پرورش، شناخت و به کارگ‏ی‏ر‏ی‏ آ‏ن‏ ن‏ی‏ازمند‏ شاخه‏ٔ‏ بسی‏ار‏ کارآمد‏ی‏ از علم مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ است که تحت عنوان مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ در سازمان شناخته م‏ی‏‌‏گردد‏.
‏ی‏ک‏ تفاوت اساس‏ی‏ م‏ی‏ان‏ نظام فرهنگ‏ی‏ کشور ما با سا‏ی‏ر‏ کشورها وجود دارد که کار سامانده‏ی‏ فرهنگ را مقوله‌ا‏ی‏ سهل و ممتنع م‏ی‏‌‏نما‏ی‏د‏ و آن ا‏ی‏ن‏ است که در بس‏ی‏ار‏ی‏ از کشورها فرهنگ (عموم‏ی‏،‏ تار‏ی‏خ‏ی‏ و د‏ی‏ن‏ی‏) در خدمت موفق‏ی‏تها‏ی‏ س‏ی‏اس‏ی‏ و اقتصاد‏ی‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد،‏ در حال‏ی‏که‏ در نظام اسلام‏ی‏‌‏ ما همه‏ٔ‏ سازمانها و امکانات و توانمندی‏ها‏ در راستا‏ی‏ ‏ی‏ک‏ هدف ا‏ی‏دئولوژ‏ی‏ک‏ و فرهنگ‏ی‏ تعر‏ی‏ف‏ شده‌اند.
‏بنابرا‏ی‏ن‏ قرار است که همه‏ٔ‏ سازمانها و نهادها برای‏ رس‏ی‏دن‏ به آن ا‏ی‏ده‏ٔ‏ بزرگ فرهنگ‏ی‏ و در راستا‏ی‏ تحقق آن گام بردارند که موجب و موجد مزا‏ی‏ا‏ی‏ فراوان‏ی‏ خواهد بود اما از طرف‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ امر باعث گسست برنامه‌‌ر‏ی‏ز‏ی‏ فرهنگ‏ی‏ در اثر عوامل‏ی‏ چون: مشابهت، تعارض، تضاد، ن‏ی‏مه‏‌‏کارگ‏ی‏،‏ ‏ی‏کدست‏‌‏نبودن،‏ خارج از محدوده‌گ‏ی‏،‏ دست‌به‌دست‌کردن، تشر
‏2
‏ی‏فات‏ی‏‌‏شدن،‏ تظاهرگرائ‏ی‏ و غ‏ی‏ره‏ گرد‏ی‏ده‏ است. سازمانها و نهادها‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ی‏ هستند که بستگ‏ی‏ به موقع‏ی‏ت‏ و شرا‏ی‏ط،‏ خود را در امور فرهنگ‏ی‏ همه‌کاره ‏ی‏ا‏ ه‏ی‏چ‏‌‏کاره‏ م‏ی‏‌‏دانند‏. در پ‏ی‏روز‏ی‏ها‏ و موفق‏ی‏تها‏ شر‏ی‏ک‏ م‏ی‏‌‏شوند‏ و در کوتاه‏ی‏ها‏ و ا‏شتباهات‏ پا‏ی‏ خود را کنار کش‏ی‏ده‏ و سلب مسئول‏ی‏ت‏ م‏ی‏‌‏کنند‏. به نظر م‏ی‏‌‏رسد‏ که بررس‏ی‏ و تطب‏ی‏ق‏ و هماهنگ‏ی‏ وظا‏ی‏ف‏ نهادها و سازمانها‏ی‏ فرهنگ‏ی‏ ‏ی‏ا‏ چند‌بعد‏ی‏ در زمره‏ٔ‏ اقدامات اساسی‏ برا‏ی‏ توسعه‏ٔ‏ همه‏‌‏جانبه و دستی‏اب‏ی‏ به اهداف کلان است. و اما آنچه به عنوان مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ جا‏ی‏ خود را در همه‏ٔ‏ سازمانهای‏ دولت‏ی‏ و خصوص‏ی‏ کشورها‏ی‏ صنعت‏ی‏ و فراصنعت‏ی‏ بازنموده و راه کام‏ی‏اب‏ی‏ها‏ی‏ بزرگ ملّ‏ی‏ را برا‏ی‏ آنها هموار نموده است در کشورها‏ی‏ در حال رشد و از جمله ا‏ی‏ران‏ ما، با گامها‏ی‏ کوتاه و نامطمئن در حال پ‏ی‏ش‏‌‏آمدن‏ است. البته ا‏ی‏ن‏ مساله در مورد نهادها‏ی‏ دولت‏ی‏ به ‏و‏ی‏ژه‏ در زم‏ی‏نه‏‌‏ها‏ی‏ صنعت‏ی‏،‏ تجار‏ی‏ و خدمات‏ی‏ و عل‏ی‏‌‏الخصوص‏ سازمانها‏ی‏ فرهنگ‏ی‏ مصداق کاملاً بارز‏ی‏ دارد.
‏در‏ ا‏ی‏ن‏ مقاله با ا‏ی‏ده‏‌‏ها‏ی‏ نو‏ی‏سنده‏ پ‏ی‏رامون‏ ضرورت و چگونگ‏ی‏ استراتژ‏ی‏ک‏‌‏نمودن‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ فرهنگ‏ی‏ کشور آشنا م‏ی‏‌‏شو‏ی‏د‏. علم مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ گرچه به لحاظ متاثربودن از شخص‏ی‏ت‏ فرد‏ی‏ مد‏ی‏ران‏ به عنوان ‏ی‏ک‏ فن ن‏ی‏ز‏ مورد بررس‏ی‏ قرار م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رد،‏ اما با ا‏ی‏ن‏‌‏حال‏ پرورش، شناخت و به کارگ‏ی‏ر‏ی‏ آ‏ن‏ ن‏ی‏ازمند‏ شاخه‏ٔ‏ بسی‏ار‏ کارآمد‏ی‏ از علم مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ است که تحت عنوان مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ استراتژ‏ی‏ک‏ در سازمان شناخته م‏ی‏‌‏گردد‏.

 

دانلود فایل

مبانى اجتماعى بازاریابى 12 ص doc

مبانى اجتماعى بازاریابى 12 ص doc

مبانى-اجتماعى-بازاریابى-12-ص-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مبانى اجتماعى بازاریابى
‏و‏اژه بازاریابى نباید به معنى قدیمى آن، یعنى صرفاً فروختن، معنى و تعبیر گردد. معناى جدید این واژه همانا تأمین نیازهاى مشترى است. شرکت‌هاى امروزى با رقابت شدید و فزاینده‌اى روبه‌رو هستند و پاداش از آن شرکتى خواهد بود که بتواند به بهترین نحو ممکن، خواست‌هاى مشترى را درک و بالاترین منفعت را براى مشتریان هدف خود تأمین کند. در محدوده بازار، این مهارت‌هاى بازاریابى است که شرکت‌هاى حرفه‌اى را از شرکت‌هاى غیرحرفه‌اى تفکیک مى‌کند.
‏تعر‏ی‏ف‏ بازار‏ی‏اب‏ی
‏ن‏ی‏از ‏
‏خواسته ‏
‏تقاضا ‏
‏کالا ‏
‏مبادله ‏
‏ ‏معامله ‏
‏بازار ‏
‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بازار‏ی‏اب‏ی
‏فلسفه‏ٔ‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ بازار‏ی‏اب‏ی
‏مفهوم تول‏ی‏د ‏
‏مفهوم کالا ‏
‏مفهوم فروش ‏
‏ ‏مفهوم بازار‏ی‏اب‏ی ‏
‏اهداف نظام بازار‏ی‏اب‏ی
‏ ‏به حداکثر رساندن مصرف ‏
‏ ‏به حداکثر رساندن رضا‏ی‏ت‏ مشتر‏ی ‏
‏ ‏به‌ حداکثر رساندن حق انتخاب ‏
‏ ‏به حداکثر رساندن ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ زندگ‏ی ‏


 

دانلود فایل

مبانی مدیریت مالی 50 ص doc

مبانی مدیریت مالی 50 ص doc

مبانی-مدیریت-مالی-50-ص-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 47 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏مبانی مدیریت مالی ‏ ‏صفحه ‏1
‏مقدمه
‏در شرکت های تجاری ,باید اشخاصی مسئولیت نهایی تعین خط مشی شرکت را به عهده داشته و مالک درآمد پروژه و دارائی های آن نیز باشند و در یک شرکت سهامی دارند که آن سهام وی این نقش را به عهده دارند و آن چرا از در آمد خالص ,پس از کسر طلب بستانکاران و سود سهام ممتاز باقی می ماند ,به آنها تعلق می گیرد در موقعیتی نامطمئن کسب سود خالص برای دارندگاه سهام عادی بالطبع یا مطمئن است ,گاهی سود حاصل برای سهامداران بیش از مبلغی است که از قبل پیش بینی شده است و گاهی نیز کمتر از آن .
‏بازده صاحبان حساب عادی از دو جزء تشکیل می شود :سود سهام و سود سرمایه سود یا زیان سرمایه به حاصل تغییر در قسمت سهام شرکت است .همچنانکه شرکت سرمایه گذاری مجدد می کند ورشد می یابد ,ارزش آن به طور دائم افزایش یافته و این افزایش به صورت قیمت بیشتر سهام انعکاس پیدا می کند .
‏تعریف سهام عادی از نظر قانون تجارت ایران –‏ماده 24
‏قانون تجارت سهام را چنین تعریف می کند :سهم قسمتی است از سرمایه شرکت سهامی که مشخص میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می باشد ورقه سهم سند معامله ایی است ک نماینده ی تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد :‏.
‏همان طور که از تعریف فوق بر می آید ,میزان مالکیت اشخاص به نسبتاً سهامی است که در شرکت دارا می باشد .اوراق سهام مطابق با ماده 25 قانون تجارت متحد و الشکل و چاپی و دارای شماره ترتیب بوده و به امضای لااقل دو نفر که به موجب مقررات اساسنامه تعیین می شوند می رسد .ممکن است دارنده سهام مشخص باشد یا نا مشخص ,و نقل و انتقال سهام نیز میسر است .
‏انواع سهام
‏مبانی مدیریت مالی ‏ ‏صفحه ‏2
‏تبصرت 1 ماده 24 قانون تجارت ایران اعلام کرده است که ((سهم ممکن است با نام یا بی نام باشد ))
‏سهم با نام –‏چنانچه سهام شرکت با نام باشد ,دارنده سهام معلوم شناخته شده خواهد بود ,در این صورت در شرکت دفتری در نظر گرفته خواهد شد که شماره ردیف سهام و نام دارنده آن ذکر شده و معلوم می شود که سهام متعلق به چه کسی است .((انتقال سهام با نام باید در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت برسد .انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی او باید انتقال را در دفتر مزبور امضاء کند ))(ماده 40 قانون تجارت )
‏سهم بی نام –‏سهم بی نام ورقه ای است که مشخصات دارنده آن در ورقه سهم و در دفاتر شرکت ثبت نمی شود و به صورت سند در وجه حامل تنظیم و ملک دارنده آن شناخته می شود ,مگر خلاف آن ثابت شود .از نظر سرعت در نقل و انتقال سهام و تسهیل در تجارت سهام بی نام بر سهام با نام برتری دارد .نقل و انتقال سهام بی نام با قبض و اقباض صورت می گیرد .(ماده 39 قانون تجارت ).
‏سهام سرمایه –‏سهام سرمایه یک شرکت سند مالکیت آن است .از این رو ,دارنده مثلاً دو درصد از سهام عادی شرکت ,مالک دو درصد از دارائی های خالص آن (جمع دارائی ها منهای بدهی های شرکت )می باشد .چنانکه قبلاً گفته شد ,میزان سرمایه افراد در یک شرکت با واحد های مساوی و کوچک که سهم نامیده می شود ,بیان می گردد .
‏جدول شماره 1-18 بخش حقوقی صاحبان سهام شرکت مهر را درسال 1367 که در تراز نامه آن آمده است ,نشان می دهد .
‏جدول شماره 1-18
‏شرکت مهر
‏حساب حقوق صاحبان سهام
‏در تاریخ 29/12/1367 (به هزار ریال )
‏سهام عادی (ارزش اسمی 1 ریال ) 244 ,9
‏صرف سهام (اضافه ارزش سهام ) 886 ,19
‏جمع سرمایه پرداخت شده ‏ 130 ,29

 

دانلود فایل

مدل برنامه ریزی CPM doc

مدل برنامه ریزی CPM doc

مدل-برنامه-ریزی-cpm-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏مدل برنامه ریزی CPM‏ صفحه ‏1
‏2-1-2 روش مسیر بحرانی CMP) ‏)
‏در سالهای دهه 1950 , گروهی از دانشمندان علوم تحقیق در عملیات به فکر ایجاد روشهای کاملتر ی برای برنامه ریزی پروژه ها افتادند . اولین گروهی که نتایج قابل قبولی را از کارهای خود ارائه داد , وابسته به هیات مرکزی تولید انرژی الکتریکی در انگلیس بود . این گروه تکنیکی را با عنوان طولانی ترین مسیر غیر قابل کاهش رویدادها , برای اجرای پروژه تعمیرات اساسی یک نیروگاه برق ابداع نمود . این روش که بعدها بنام تکنیک ترتیب اصلی نامیده شد در حد قابل قبولی کارا و مفید بوده و دارای تشابه زیادی به روشهای CMP ‏وPERT ‏ ‏بود , ولی این روش هرگز به صورت رسمی چاپ و منتشر نشد . تقریبا همزمان با این رویداد شرکت تولیدی دوپان یک گروه تحقیقاتی را
‏مامور بررسی کاربردهای روشهای جدید مدیریت در امور مهندسی شرکت نمود . در سال 1957 مرکز پژوهشهای علمی شرکت ((یونی واک )) به سرپرستی دکتر ((جان ماچ لی )) برای ادامه این تحقیقات به شرکت ((دوپان )) پیوست و همراه با آنها مهندس ((کلی )) از شرکت رمینگتون نیز به تیم پژوهشی دوپان و یونی واک ملحق گردید . سرپرستی گروه دوپان با شخصی بنام ((واکر)) بود . نتیجه کار این گروه , ابداع روش مسیر بحرانی (CMP) ‏ ‏بود . این روش برای اولین بار در پروژه ساخت یک کارخانه برای شرکت دوپان , با سرمایه ای حدود ده میلیون دلار گرفته شد . دومین کاربرد روش CMP ‏, در پروژه تعمیرات اساسی یکی دیگر از کارخانجات دوپان بود . در اجرای پروژه تعمیرات اساسی در این کارخانه که دارای سیستم تولیدی پیوسته بود , لازم بود که در طول اجرای پروژه , تولید کارخانه متوقف شود و بنابراین هر گونه اقدام و ابتکاری که می توانست در کاهش زمان تعمیرات موثر باشد , کمک مهمی به امر تولید و اقتصاد شرکت می نمود . کار تعمیرات اساسی در این کارخانه در گذشت چندین بار با متوسط زمان رکود (توقف کارخانه ) حدود 125 ساعت صورت گرفته بود . با کاربرد روش
‏مدل برنامه ریزی CPM‏ صفحه ‏3
CMP ‏ زمان کل تعمیرات (رکود تولید ) از متوسط 25 ساعت به 93 ساعت کاهش یافت و در دوره های بعدی این زمان به 74 ساعت رسید .
‏1-3-2 مرحله طرح و برنامه ریزی
‏در این مرحله , امور مربوط به پروژه از نظر سازمان و تشکیلات با مرحله یکم تشابه زیادی دارد , ولی همانگونه که گفته شد , امور طراحی و برنامه ریزی با دقت بیشتری اجرا شده و دارای جزئیات کاملتری می باشند . در شکل 1-3 فعالیتهای لازم در مرحله دوم پروژه نشان داده شده اند . در این مرحله (( اطلاعات )) بین فعالیتهای مختلف , رفت و برگشت نموده و با بهره گیری از این مبادله اطلاعات , سعی می شود جزئیات لازم , مد نظر قرار گرفته و در نقشه ها و گزارشات منعکس شوند . در حین اجرای فعالیتهای این مرحله در مقاطعی دریافت موافقت صاحب کار ضروری می شود .قابل توجه است که در این مرحله , نقشه ها در سه سری تهیه میشوند . نقشه های سری اول که در شکل 1-3 نقشه های ساده نامیده شده اند , عمدتا نشان دهنده مشخصه هایی از طرح که در فاز یکم تایید شده می باشند . نقشه های سری دوم که در شکل , نقشه های کامل نالمیده شده اند , بر اساس نقشه های ساده سری اول , ولی با جزئیات کاملتری تهیه شده اند . با این حال , هنوز دارای این مقدار از جزئیات کاملتری تهیه شده اند با این حال هنوز دارای آن مقدار از جزئیات نیستند که پیمانکار بتواند براحتی با مراجعه به این نقشه ها , کلیات عملیات ساخت را اجرا نماید .
‏به عنوان مثال در یک پروژه ساختمانی , نقشه های کامل شامل نقشه های معماری , ساختمانی , تاسیسات حرارتی و برودتی , آب , فاضلاب , برق رسانی , روشنایی , مخابرات , دفع آب باران در محوطه و …‏ می باشند .
‏برای اینکه میزان جزئیات نقشه ها مشخص شود . باید گفت که مثلاً در نقشه های معماری سری دوم . ابعاد و موقعیت اطاقها کریدورها . راه پله ها . درب و پنجره ها . …‏ و شکل کامل نماهای مختلف ساختمان مشخص شده اند . همچنین در نقشه های تاسیسات حرارتی و برودتی . به عنوان مثال . ابعاد کانالهای انتقال هوا و محل نصب کانالها در داخل سقفهای کاذب مشخص گردیده اند . حال باری ساخت درب تو پنجره . علاوه بر ابعاد اصلی . لازم است نوع و اندازه پروفیلهای فلزی که در ساخت درب و پنجره به کار می روند نیز مشخص باشد . یا برای ساخت کانالهای انتقال هوا . لازم است نوع اتصال ( درز) که برای به هم پیوستن دو قطعه کانال در نظر گرفته شده است نیز مشخص شود . چنین جزئیاتی معمولاً در نقشه های سری دوم وجود ندارند . این جزئیات در سری سوم نقشه های طرح که نقشه های اجرایی ( یا کارگاهی ) نامیده می شوند قابل ارائه می باشند .

 

دانلود فایل