لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه
قسمتی از متن word (..DOC) :
1
¤ عکاسی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 1
تاریخچه 3
عکاسی چیست 10
اصول عکسبرداری 11
انواع عدسی 13
عدسیهای زاویه باز 13
عدسی ماکرو برای عکسبرداری از فواصل نزدیک 14
دیافراگم 16
میدان وضوح 17
فیلترها 18
فیلتر رنگی چیست 18
ضریب جذب نور 20
چند هشدار 20
جدول 21
فیلترهای بیرنگ 22
فلاش 23
فلاش الکترونیک 24
هنر دیدن 24
ظهور فیلم در تاریکخانه 28
نتیجهگیری 32
منابع 33
2
¤ عکاسی
مقدمه
امروزه نقش عکاسی در زندگی بشر غیر قابل انکار است. ما با تصاویر احاطه شده ایم و گریزی از آنها نداریم. بدون تصویرمان در زندگی اجتماعی غیر قابل شناسایی و فاقد هویت هستیم. به قول هالاباف «چون معتقدیم که شاهد واقعیت هستیم به همین دلیل فقط به آن چه با چشمان خود می ببینیم باورداریم. اما ما صرفاٌ نمی بینیم دوربین هم چنین نمی کند ما اطلاعات را متناسب با اهداف نیازها، گرایش ها ،و انتظارات خود تحریک می کنیم. ما مولی ساده از فلسفه تجربه گرائی را برای زندگی خود بکار می گیریم : چیزی که مشاهده می کنیم وجود دارد چیزی که مشاهده نمی کنیم وجود ندارد همچنان که به چشمان خود ایمان داریم و آنها را ملاک قرار می دهیم به همان ترتیب کار دوربین را نیز معتبر می دانیم.
عکاسی از ظریفترین و زیباترین جلوه های پیشرفت هنری و فنی قرن اخیر است . عکس نه فقط حافظ جذابترین خاطره ها و یاران و دوستان ، که بهترین نمایشگر لحظات تلخ و شیرین زندگی ملت ها و جوامع و نیز آثار و سنت ها و شیوه های زندگی آنها در دوره ها و سالها و زمان های گوناگون است و به همین اعتبار، از مهمترین ابزار و لوازم پژوهشها و مطالعات جامعه شناسی و مردم شناسی و نقل و انتقال اطلاعات و اخبار به شمار می رود.
عکاسی چه به عنوان یک حرفه و چه به صورت مشغولیتی لذتبخش ، خوشبختانه در سالهای اخیر در کشور ما گسترش فراوان ساخته و دورترین مناطق مملکت راه پیدا کرده است. باشگاهها و نمایشگاهها و نشریات حرفه ای خاصی که در این سال ها شاهد پیدایش و افزایش روز افزون آنها بوده ایم ، بهترین شاهد این مدعایند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
سؤال پژوهش :
آیا بنیاد و ریشه های در آثار نقاشی گل و مرغ ناشی از خاطره های قومی است ؟
سوال فرعی
1 – دلیل این ترکیب بندی خاص .
چرا از گل سرخ - زنیق - مرغ - استفاده شده است .
هدف : دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغ . از اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ .
2
دلایل انتخاب آثار گل و مرغ یا گل بوته برای این پژوهش
در میان شاخه های گوناگون نقاشی ایرانی گل مرغ به دلایل زیر انتخاب شده است:
1 – با آنکه بسیار از آن نام برده می شود، به صورت جدی به آن پرداخته شده است .
2 – موضوع این آثار در نگاه اول ساده ، و فهم آن آسان به نظر می رسد.
3 – بار ادبی نام آنها ، این آثار در میان شعر و نقاشی ایران قرار داده است. بنابراین احتمال وجود مفهوم هایی مشترک بین این دو هنر حس می شود.
4 – در هنر نقاشی ، گل و مرغ موضوع بین المللی است ، به دلیل آنکه هر فرهنگی به شیوه ی ویژه ای به آن پرداخته است اگر چه به سبک یا مکتبی از هنر نقاشی در آن فرهنگ تبدیل نشده است .
5 – در طول دو قرن و نیم بسیاری از نقاشان سرشناس یا گمنام ایرانی به نقاشی آن پرداخته اند.
6 – از مضمون آن ، نقشمایه های تزیینی ساخته اند که قرن هاست همه جا حضور دارد .
7 – بر خلاف روال آثار شناخته شده نقاشی ایرانی در این آثار به روایت یا گزارشی اشاره شده نشده و در آنها به گونه ای روشن تنها به موضوع انتخاب شده برای نقاشی پرداخته شده است .
8 – عوامل فرمایشی جای خود را به شکلهای انتخابی نقاشی داده اند و بیان کننده عواطف فردی او هستند .
انگیزه ی نقاشان شیوه گل و مرغ
1 – تجسم وضعیت عاطفی انسانی بودند، ولی به نمایش خود او اشاره نمی کردند. به دلیل آنکه جدا از منع مذهبی در یک اثر نقاشی بیشتر از یک وضعیت و حالت انسانی تصویر کردن نبود. و این خود در تأویل ورود به دنیای پیچیده مفومهای عرفانی را می بست .
2 – موضوع آن بدون دستور و سلیقه کارفرما بود.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
مقدمه:
حجاب دژ امنیت زن در اجتماع برای حفظ هویت انسانی اوست. حجاب برای محفوظ ماندن, عفیف ماندن و زیبا و پاکدامن بودن است.
حجاب احساس و نیازی فطری هر زنی است و شرم و حیا و عشق و اشتیاق به عفاف و پاکدامنی با تار و پود زن سر شته شده است.
حجاب لباسی است متناسب با ارزشها و بینشهای یک زن مسلمان. رابطه حجاب و پوشش, با فرهنگ اسلامی ما عجین است و برای ارزش دادن به زن است. و عکس آن هم صادق است یعنی بی حجابی و برهنگی از بین بردن ارزش زن و او را تا حد یک کالا و یک جنس پست تنزل دادن است.
و باید گفت: زن مظلومترین قربانی سرمایه داری غرب و در عین حال برنده ترین سلاح دست همین سرمایه داری است.
کسانیکه زن را به عنوان کالا و جنس در جهان مطرح و بعد عرضه نمودند, بزرگترین خیانت را کردند و او را از هویت واقعی و حقیقی و معنوی خویش تهی نمودند و همه وجود زن را در جسم او منحصر دانستند و آنگاه چشمان آزمند دنیا پرستان, زن را چونان طعمه ای برای گرمی بازار سرمایه برگزیدند و او را در مسلخ پول قربانی کردند.
دریغا! از تمدن و فرهنگی که زن را به صورت حیوانی در آورده است که باید از جنسیت او بهره گرفت بی هیچ قید و شرط و حد ومرزی. این حیوان که خود افسارش به دست دنیا داران حریص است, به نوبه خود افسار مردان را در دست دارد و این افسار همان نگاه مردان است که آنان را غافل از همه چیز برده وار به دنبال زنان می کشد و کار به جایی می رسد که اگر زندگی زن بسته به آن است که او ر انگاه کنند, مرد نیز برای آن زنده است که زن را نگاه کند و از (نگاه) تا (نگاه) راهی نیست و فاصله این دو حتی از تفاوت این دو کلمه نیز کمتر است, که (نگاه) در حقیقت همان (نگاه) است.
آری باید گفت کسانی که زن را به عنوان کالا مطرح می کنند و با زبان آزادی حرف می زنند, در قبال اعطای آزادی به زن, آزادی انسان او را سلب کردند برای وصول به اهداف پلید سیاسی و اقتصادی و فرهنگی که داشتند!
براستی با زن چه کردند؟ زنی که سرچشمه خلقت انسان و منشا صفا و محبت وکمال است, با او چه کردنده اند؟ آیا آنطور که (باید باشد) هست یا آنطور که (می خواهند باشد)؟.
(انسان) است یا یک موجود متحرکت بی خاصیت؟ (انسان) است یا عروسک کوکی؟ که اندیشه در او مرده است؟
و با زن چه کرده ایم؟ آیا تقصیر ها از فرهنگ و تمدن غرب است؟ یا ما هم مقصریم؟
آیا ما به دختران پاک و عفیفی که جاذبه سحر انگیز غرب آنها را فریب نداده و چه چیز آموختیم که بتدریج در آن تجربه پیدا کنند؟ آیا ما به سمت و سوی دخترانی که رنگ فرهنگ غربی را گرفته و سر گردن و حیران و بی هدف و بی تفاوت, شب و روز را می گذرانند, رفتیم و راه درست زیستن و انسان بودن را آموختیم!؟
آیا در نگرش و بینشمان نسبت به زن امروز, تجدید نظر کردیم!؟
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 24 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
24
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد
دانشکده سما
اخلاق نیک و بد در قرآن
استاد درس: جناب آقای پاکدل
تهیه و گردآوری : دانیال تمیزکار
زمستان 1385
2
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 86 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
فصل اول
کـلیـات
2
مقدمه:
یکی از عمده ترین مسایل کشورهای در حال گذار، دگرگونی معانی، ارزش ها و عقاید مشترک حاکم بر این جوامع است.نتیجه تغییر این عقاید مشترک که کارکرد انسجام را در نظام اجتماعی بر عهده دارند ایجاد نوعی چند گونگی و تکثر در لایه های زیرین و درون ذهنی افراد است. اگرچه تکثر به خودی خود امری نامطلوب محسوب نمی گردد اما مسئله از آنجایی آغاز می شود که این چند گونگی در باورها و عقاید و لایه های درون ذهنی افراد صورت پذیرد و دیگر هیچ اصل و تعریف واحدی وجود نداشته باشد که این باورهای مختلف حول آن نظام یابند. در این هنگام است که جامعه عرصه بروز نگرشها و کنشهای مختلف و متفاوت و حتی گاه متناقض گشته و انسجام و یگانگی نظام اجتماعی دست خوش چالش های جدی و مهمی می گردد.
اصل «حجاب» برای زنان که در جوامع اسلامی مطرح است از جمله همین ارزشها و عقایدی است که از دیرباز در جامعه ما وجود داشته و در دورههای مختلف تاریخی به صورتهای مختلفی بروز و ظهور کرده است.