گوشواره گیلاس

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد
گوشواره گیلاس

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

مقاله در مورد اخلاق اسلامی

مقاله در مورد اخلاق اسلامی

مقاله-در-مورد-اخلاق-اسلامیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 98 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏نام کتاب :اخلاق خانواده
‏موضوع : اخلاق اسلامی
‏مولفان : سید علیرضا فاخری _ محمد حسین منتظری
‏تهیه کننده :مرکز تحقیقات اسلامی سپاه
‏تاریخ انتشار : 1378 تابستان

‏ازدواج‏
‏مـساءله ازدواج و انتخاب جفت ، یکى از امور لازم در زندگى جانداران ، از جمله گیاهان و جانوران اسـت . خـلقـت مـوجودات زنده بگونه اى است که هر کدام آنها، آگاهانه یا ناخودآگاه به انتخاب جـفـت پـرداخـتـه ، بـراى بـقاى نسل و تولید و تکثیر نوع اقدام مى کنند و یا هدایت و رهبرى مى شوند.
بـراسـاس تـعـالیـم قـرآنـى ـ کـه در تـحـقـیـقـات عـلمـى دانشمندان نیز به اثبات رسیده است ـ آفریدگار جهان ، همه موجودات عالم مادّه را جفت آفریده است :
(وَ مِنْ کُلِّ شَىْءٍ خَلَقْنا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ)‏(1)‏
و از هر چیز جفتى آفریدیم ، شاید متذکّر شوید!
قرآن ، درباره جفت آفرینى گیاهان فرمود:
(اَوَ لَمْ یَرَوْا اِلَى الاَْرْضِ کَمْ اَنْبَتْنا فیها مِنْ کُلِّ زَوْجٍ کَریمٍ)‏(2)‏
آیا آنان به زمین نگاه نکردند که چقدر از انواع گیاهان ، جفتِ پر ارزش در آن رویاندیم ؟!
عـلاوه بـر آیـات مـذکـور، آیـاتـى دیگر بر آفرینش جفت گونه حیوانات و انسان دلالت دارند، مانند:
(جَعَلَ لَکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ اَزْواجاً وَ مِنَ الاَْنْعامِ اَزْواجاً...)‏(3)‏
از جنس شما، همسرانى براى شما قرار داد و جفتهایى از چهارپایان آفرید.
جـفـت آفـریـنـى جـانـداران و وجـود غـریـزه جـنـسـى در آنـهـا، وسـیـله اى جـهـت مـحـفـوظ مـانـدن نـسـل جـانـدار بـه شـمار مى رود. دستِ آفرینش میان زن و مرد، گرایش و کششى طبیعى نسبت به یـکـدیـگـر قـرار داده تـا آنـهـا بـه زنـدگـى مـشـتـرک روى آورنـد و مـیـل جـنـسـى را هـمـچون سایر امیال و غرایز، بطور صحیح ارضا نموده ، هسته اصلى خانواده را تشکیل دهند.
از ایـن رو، بـا پـیـدایـش انـسـانـهـاى نـخستین در کره زمین ، ازدواج و مراسم خاص مربوط به آن شـکـل گـرفـت . بـراسـاس گـفته صاحبان ادیان ، نخستین ازدواج بین آدم و حوا ـ اوّلین مرد و زنِ نـسـل بـشـر کـنـونـى ـ بـه وقـوع پـیـوسـت و سـپـس در سـایـه ازدواجِ فـرزنـدان آنـهـا، نسل انسان تکثیر یافت .
در این باره روایت زیر از امام صادق (ع ) نقل شده است :
پس از آنکه خداوند، حوّا را خلق نمود، آدم عرض کرد:
ـ پروردگارا! این پدیده نیکو (حوّا) چیست که دوست دارم در کنارش باشم و به او بنگرم ؟
ـ اى آدم ! این کنیز من حوّاست . آیا مى خواهى ماءنوس ، همراه ، همزبان و مطیع فرمان تو باشد؟
ـ پروردگارا، بلى ، من در ازاىِ این نعمت همواره به شکر و سپاس تو خواهم پرداخت .
ـ او را از من خواستگارى کن ؛ زیرا وى کنیز من و برآورنده نیاز جنسى توست و شایستگى همسرى تو را دارد.
ـ مـن او را از تـو خـواسـتـگـارى مـى کنم ، در این مورد به چه رضایت مى دهى ؟ (چه مَهرى بر او تعیین مى کنى ؟)
ـ رضایت و خشنودى من به این است که برنامه هاى دین و آیینم را به او بیاموزى .
ـ پروردگارا! اگر تو چنین خواسته باشى ، من نیز آن را مى پذیرم .
ـ این خواست و اراده من است . حوّا را به ازدواج تو درآوردم ، پس او را در بر بگیر.
2
‏نام کتاب :اخلاق خانواده
‏موضوع : اخلاق اسلامی
‏مولفان : سید علیرضا فاخری _ محمد حسین منتظری
‏تهیه کننده :مرکز تحقیقات اسلامی سپاه
‏تاریخ انتشار : 1378 تابستان

‏ازدواج‏
‏مـساءله ازدواج و انتخاب جفت ، یکى از امور لازم در زندگى جانداران ، از جمله گیاهان و جانوران اسـت . خـلقـت مـوجودات زنده بگونه اى است که هر کدام آنها، آگاهانه یا ناخودآگاه به انتخاب جـفـت پـرداخـتـه ، بـراى بـقاى نسل و تولید و تکثیر نوع اقدام مى کنند و یا هدایت و رهبرى مى شوند.
بـراسـاس تـعـالیـم قـرآنـى ـ کـه در تـحـقـیـقـات عـلمـى دانشمندان نیز به اثبات رسیده است ـ آفریدگار جهان ، همه موجودات عالم مادّه را جفت آفریده است :
(وَ مِنْ کُلِّ شَىْءٍ خَلَقْنا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ)‏(1)‏
و از هر چیز جفتى آفریدیم ، شاید متذکّر شوید!
قرآن ، درباره جفت آفرینى گیاهان فرمود:
(اَوَ لَمْ یَرَوْا اِلَى الاَْرْضِ کَمْ اَنْبَتْنا فیها مِنْ کُلِّ زَوْجٍ کَریمٍ)‏(2)‏
آیا آنان به زمین نگاه نکردند که چقدر از انواع گیاهان ، جفتِ پر ارزش در آن رویاندیم ؟!
عـلاوه بـر آیـات مـذکـور، آیـاتـى دیگر بر آفرینش جفت گونه حیوانات و انسان دلالت دارند، مانند:
(جَعَلَ لَکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ اَزْواجاً وَ مِنَ الاَْنْعامِ اَزْواجاً...)‏(3)‏
از جنس شما، همسرانى براى شما قرار داد و جفتهایى از چهارپایان آفرید.
جـفـت آفـریـنـى جـانـداران و وجـود غـریـزه جـنـسـى در آنـهـا، وسـیـله اى جـهـت مـحـفـوظ مـانـدن نـسـل جـانـدار بـه شـمار مى رود. دستِ آفرینش میان زن و مرد، گرایش و کششى طبیعى نسبت به یـکـدیـگـر قـرار داده تـا آنـهـا بـه زنـدگـى مـشـتـرک روى آورنـد و مـیـل جـنـسـى را هـمـچون سایر امیال و غرایز، بطور صحیح ارضا نموده ، هسته اصلى خانواده را تشکیل دهند.
از ایـن رو، بـا پـیـدایـش انـسـانـهـاى نـخستین در کره زمین ، ازدواج و مراسم خاص مربوط به آن شـکـل گـرفـت . بـراسـاس گـفته صاحبان ادیان ، نخستین ازدواج بین آدم و حوا ـ اوّلین مرد و زنِ نـسـل بـشـر کـنـونـى ـ بـه وقـوع پـیـوسـت و سـپـس در سـایـه ازدواجِ فـرزنـدان آنـهـا، نسل انسان تکثیر یافت .
در این باره روایت زیر از امام صادق (ع ) نقل شده است :
پس از آنکه خداوند، حوّا را خلق نمود، آدم عرض کرد:
ـ پروردگارا! این پدیده نیکو (حوّا) چیست که دوست دارم در کنارش باشم و به او بنگرم ؟
ـ اى آدم ! این کنیز من حوّاست . آیا مى خواهى ماءنوس ، همراه ، همزبان و مطیع فرمان تو باشد؟
ـ پروردگارا، بلى ، من در ازاىِ این نعمت همواره به شکر و سپاس تو خواهم پرداخت .
ـ او را از من خواستگارى کن ؛ زیرا وى کنیز من و برآورنده نیاز جنسى توست و شایستگى همسرى تو را دارد.
ـ مـن او را از تـو خـواسـتـگـارى مـى کنم ، در این مورد به چه رضایت مى دهى ؟ (چه مَهرى بر او تعیین مى کنى ؟)
ـ رضایت و خشنودى من به این است که برنامه هاى دین و آیینم را به او بیاموزى .
ـ پروردگارا! اگر تو چنین خواسته باشى ، من نیز آن را مى پذیرم .
ـ این خواست و اراده من است . حوّا را به ازدواج تو درآوردم ، پس او را در بر بگیر.

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.