گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

دانلود مقاله حاشیه نشینی

دانلود مقاله حاشیه نشینی

دانلود-مقاله-حاشیه-نشینیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
1

 

دانلود فایل

دانلود مقاله حافظه فعال و هوش 17 ص

دانلود مقاله حافظه فعال و هوش 17 ص

دانلود-مقاله-حافظه-فعال-و-هوش-17-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏حافظه فعال‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 2
‏حافظه فعال و هوش :
‏بحث آکرمن ، بیر و بویل ( 2005 ) در مورد همبستگی و ارتباط مابین هوش و حافظه فعال
‏کلوس آبرر : دانشگاه پوتسدام ‏–‏ اولیور ویلهلم : هامبولت برلین - رالف شوانر : دانشگاه ویلهلمز - مارتین ‏–‏ هنز : دانشگاه ماگ برگ ‏.
‏بر اساس یک آنالیز داده های متغیر منطقی ، همبسته های جفت مابین عملکرد های حافظه فعال و اندازه گیری های توانایی شناختی قرار دارند .
‏پی . ال . آکرمن ‏–‏ ام ‏–‏ ای . بیر و ام . او بویل ( 2005 )
‏بیان می دارند که حجم حافظه فعال (WMC ‏ ) در کمتر از %25 از آن واریانس مرتبط با هوش عمومی و همراه با توانایی استدلالی سهیم می باشند . در این بحث محققان در این مورد می گویند که این داده های متغیر به سبب کمبود های متعدد شیوه شناختی و تعصبان خاص کمتر ارزیابی می شوند .
‏یک آنالیز دوباره از گزارش آکرمن از شیوه های آماری بر شرح g‏ وWMC‏ که به نحوه خیلی زیادی به هم همبسته می باشند استفاده می کند . در یک سطح ادراکی ، نویسندگان متذکر می شوند که WMC‏ باید به عنوان یک ساختار توضیحی برای توانایی های ذهنی مورد بررسی قرار گیرد . نظر های حافظه فعال مدعی نمی شوند که WMC‏ یک شکل همسانی را با عوامل هوش تشکیل دهند . اما آن یک پیشبینی کننده بسیار قوی ا توانایی استدلالی می باشد و جریان سیال هوش را به طور کلی پیش بینی می کند . آکرمن ، بایر و بویل سعی دارند تا تلاش بی باکانه خودشان در کسب جمع آوری یک مجموعه ای از یافت ها که مابین اندازه گیری های حجم حافظه فعال ( WMC‏ ) و تستهای توانایی شناختی همبسته می باشند ستایش کنند . با وجود این آنالیز ها و تفسیر این یافته ها نسبتاً ناقص می باشد و نسبتاً بر پایه تعصب می باشد . ما استفاده می کنیم که مقاله این محققان تعبیری غلط از مفهوم نظری همبسته های مابین اندازه گیری های فعلی
‏حافظه فعال‏........................‏...............................................‏.........‏............. &‏ 2
WMC‏ و تستهای هوش و دیگر تستهای توانایی می باشد . در بحث ما ، ما ابتدا مشکلات شیوه شناختی را همراه با آنالیز داده های متغیر آکرمن متذکر می شویم . در بخش دوم این بحث ، ما از قائده نظری آن ارتباط در مفهوم تلاش هایی برای درک ماهیت طبیعی هوش صحبت می کنیم .
‏موضوعات شیوه شناختی : همبستگی مابین WMC‏ و هوش چه است ؟
‏هدف آکرمن از آنالیز داده های متغیر آن بود که برآورد هایی از همبستگی های مابین ساختمان WMC‏ و ساختار های مختلف توانایی شناختی ارائه کند .
‏این شیوه داده های متغیر از آن نوشته این محققان دقیقاً بیان می شود که این ها قصد دارند تا همبستگی های فوق الذکر کم ارزش جلوه بدهند . ما نشان دادیم که شیوه آنها شامل عواملی می باشد که همبستگی های برآوردی تنزلی متعصابه باشند . و فواصل اعتمادی بین آنها بسیار اندک می باشد .

 

دانلود فایل

دانلود مقاله حافظ 33 ص

دانلود مقاله حافظ 33 ص

دانلود-مقاله-حافظ-33-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏حافظ شیرازی‏..............‏................................................................................................. &‏ 2
‏حافظ‏ شیرازی
‏زندگ‏ی‏ نامه حافظ ش‏ی‏راز‏ی
‏تصویری از تذهیبی از نسخه‏ٔ‏ خطی دیوان حافظ که در موزه‏ٔ‏ لندن نگهداری می‏‌‏شود
‏خواجه شمس الدین محمد بن محمد حافظ شیرازی‏ (حدود 727-792 هجری قمری)، شاعر و غزلسرای بزرگ قرن هشتم ‏ایران‏ و یکی از سخنوران نامی جهان است. در خصوص سال دقیق ولادت او بین مورخین و حافظ شناسان اختلاف نظر است. دکتر ذبیح الله صفا ولادت او را در 727 (تاریخ ادبیات ایران) و دکتر قاسم غنی آن را در 717 (تاریخ عصر حافظ) می دانند. برخی دیگر از محققین همانند علامه ‏دهخدا‏ بر اساس ‏قطعه‏ ای از حافظ ولادت او را قبل از این سال ها و حدود 710 هجری قمری تخمین می زند(لغتنامه دهخدا، مدخل حافظ). آنچه مسلم است ولادت او در اوایل قرن هشتم هجری قمری و بعد از 710 واقع شده و به گمان غالب بین 720 تا 729 روی داده است.
‏حافظ شیرازی‏..............‏................................................................................................. &‏ 2
‏سال وفات او به نظر اغلب مورخین و ادیبان 792 هجری قمری می باشد. (از جمله در کتاب ‏مجمل فصیحی‏ نوشته ‏فصیح خوافی‏(متولد 777 ه.ق.) که معاصر حافظ بوده و همچنین ‏نفحات الانس‏ تالیف ‏جامی‏(متولد 817 ه.ق.) صراحتاً این تاریخ به عنوان سال وفات خواجه قید شده است). مولد او ‏شیراز‏ بوده و در همان شهر نیز وفات یافته است.
‏نزدیک به یک قرن پیش از تولّد او (یعنی در سال 638 ه‏‌‏ق - 1240 م) ‏محی‏‌‏الدّین عربی‏ دیده از جهان فرو‏‌‏پوشیده بود، و 50 سال قبل از‏‌‏آن (یعنی در سال 672 ه‏‌‏ق - 1273 م) مولانا ‏جلال‏‌‏الدّین محمد بلخی‏ (رومی) درگذشته بود.
‏بسیاری حافظ شیرازی را بزرگترین شاعر ایرانی تمام دورانها می‏‌‏دانند. اشعار حافظ را ‏غزل‏ می‏‌‏گویند و بن‏‌‏مایه غالب غزلیات او ‏عشق‏ است.
‏حافظ به همراه ‏سعدی‏، ‏فردوسی‏ و ‏مولانا‏ چهار رکن اصلی شعر و ادبیات فارسی را شکل داده اند. تبحر حافظ در سرودن ‏غزل‏ بوده و با ترکیب اسلوب و شیوه شعرای پیشین خود سبکی را بنیان نهاده که اگر چه پیرو ‏سبک عراقی‏ است اما با تمایز ویژه به نام خود او شهرت دارد. برخی از حافظ پژوهان شعر او را پایه گذار ‏سبک هندی‏ می دانند که ویژگی اصلی آن استقلال نسبی ابیات یک غزل است (حافظ نامه، خرمشاهی). دیوان او مشتمل بر حدود 500 غزل، چند

 

دانلود فایل

دانلود مقاله حج ابراهیمی 34 ص

دانلود مقاله حج ابراهیمی 34 ص

دانلود-مقاله-حج-ابراهیمی-34-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 32 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏به
‏دانشگاه آزاد اسلامی – واحد مشهد
‏عنوان :
‏حج ابر‏ا‏هیمی
‏ و دشوار بتوان از طر‏ی‏ق‏ متون و اسناد برجا‏ی‏ مانده ـ غ‏ی‏ر‏ از قرآن کر‏ی‏م‏ ـ به چ‏ی‏ز‏ی‏ که بتواند ترس‏ی‏م‏ی‏ صح‏ی‏ح‏ از آن بدست دهد، برس‏ی‏م‏. ول‏ی‏ از آنجا که امروز در م‏ی‏ان‏ مذاهبِ اسلام‏ی‏ بر سرِانجام حج بر نهجِ ابراه‏ی‏م‏ خل‏ی‏ل‏ (ع) و آنچه منظور د‏ی‏ن‏ مُب‏ی‏ن‏ است، و بو‏ی‏ژه‏ در آنچه به جوانبِ س‏ی‏اس‏ی‏ و اجتماع‏ی‏ و تولّ‏ی‏ و تبرّ‏ی‏ مربوط م‏ی‏ شود، تفس‏ی‏رها‏یی‏ شده است که به نظر م‏ی‏ رسد، طول زمان و حاکم‏ی‏ت‏ امو‏ی‏ان‏ و عبّاس‏ی‏ان‏ و برداشت ها‏ی‏ س‏ی‏اس‏ی‏ و ملاحظات اجتماع‏ی‏ ا‏ی‏ که هر‏ی‏ک‏ از آنان داشته اند، و ن‏ی‏ز‏ همسو‏یی‏ پاره ا‏ی‏ از فق‏ی‏هان‏ و عالمان که خود را با آن دو حاکم‏ی‏ت،‏ مربوط م
2
‏ی‏ دانسته اند، در ا‏ی‏جاد‏ آن ب‏ی‏ تأث‏ی‏ر‏ نبوده است. ب‏ی‏ مناسبت ن‏ی‏ست‏ که اگر آثار برجا‏ی‏ مانده از شعائر و مناسک حج ابراه‏ی‏م‏ی‏ را بررس‏ی‏ کن‏ی‏م.
‏در‏ ا‏ی‏ن‏ بررس‏ی‏،‏ برآن‏ی‏م‏ تا آثار انحراف و زم‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ آن را ب‏ی‏ان‏ کرده و با مرور‏ی‏،‏ تبد‏ی‏ل‏ «تلب‏ی‏ه‏ ها‏ی‏ ابراه‏ی‏م‏ی‏»‏ به «تلب‏ی‏ه‏ ها‏ی‏ جاهل‏ی‏»‏ و بهره گ‏ی‏ر‏ی‏ از آن در جهتِ خاطرِ مقاصد اجتماع‏ی‏ و س‏ی‏اس‏ی‏ و مبان‏ی‏ شرک آلود، نشان ده‏ی‏م.
‏آنچه‏ م‏ی‏ تواند حجّ ابراه‏ی‏م‏ی‏ را با نشاط کند و در آن روح و احتوا بدمد، مضام‏ی‏ن‏ و مزام‏ی‏ر‏ی‏ است که پ‏ی‏وسته‏ م‏ی‏ با‏ی‏د‏ با تمسّک و توّسل بدان و با حضور د‏ی‏ن‏ی‏ در حج، صدورب‏ی‏نش‏ی‏ ابراه‏ی‏م‏ خل‏ی‏ل‏ (ع) و محمد حب‏ی‏ب‏ (ص) را به ارمغان آورد. و الاّ تمسّک ب‏ی‏ روح در انجام مراسم و مواسم، ‏ی‏ادآور‏ حجّ‏ی‏ است ب‏ی‏ ز‏ی‏ان‏ که از بوسُف‏ی‏ان‏ هم به انجام م‏ی‏ رس‏ی‏ده‏ است.
‏ز‏ی‏را،‏ حج به معنا‏ی‏ عام ـ نه خاص ـ اسلام است; بلکه آنچه اسلام بدان دستور فرموده. برآن اصرار دارد، حج ابراه‏ی‏م‏ی‏ است از م‏ی‏ان‏ حجِّ جاهل‏ی‏،‏ حجّ حَن‏ی‏ف‏ی‏ و حجّ صابِئ‏ی‏ن.
‏حَجِّ‏ ابراه‏ی‏م‏ (ع)
‏آنچه‏ از مضمون اخبار و روا‏ی‏ات‏ عرب‏ی‏ بدست م‏ی‏ آ‏ی‏د‏; حجّ در عصـر حضـرت ابراه‏ی‏م‏ (ع) به معن‏ی‏ قصدِ کعبه در مکّه و طواف خانه و تلب‏ی‏ه‏ و اجرا‏ی‏ سا‏ی‏ر‏ مناسک بود. بت پرست‏ی‏ و شرک باآداب و عادات خود، بعداً، حجّ را ن‏ی‏ز‏ به عنوان ‏ی‏ک‏ی‏ از سُنن بکار گرفت.1

 

دانلود فایل

دانلود مقاله حجاب 60 ص

دانلود مقاله حجاب 60 ص

دانلود-مقاله-حجاب-60-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏واژه ‏«‏حجاب‏»
‏کلمه ‏«‏حجاب‏»‏ هم به معنی پوشیدن است و هم به معنی پرده و حاجب. بیشتر، استعمالش به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می دهد که پرده وسیله پوشش است، و شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت هر پوششی حجاب نیست، آن پوشش ‏«‏حجاب‏»‏ نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد. در قرآن کریم در داستان سلیمان غروب خورشید را این طور توصیف می کند : ‏«‏ حتّی توارت بالحجاب‏»‏ یعنی تا آن وقتی که خورشید در پشت پرده مخفی شد. پرده حاجز میان قلب و شکم را ‏«‏حجاب‏»‏ می نامند.‏
‏استعمال کلمه ‏«‏حجاب‏»‏ در مورد پوشش زن یک اصطلاح نسبتا جدید است. در قدیم و مخصوصا در اصطلاح فقها کلمه ‏«‏ستر‏»‏ که به معنی پوشش است به کار رفته است.
‏بهتر این بود که این کلمه عوض نمی شد و ما همیشه همان کلمه ‏«‏پوشش‏»‏ را به کار‏ ‏ ‏می بردیم، زیرا چنانچه گفتیم معنی شایع لغت ‏«‏حجاب‏»‏ پرده است و اگر در مورد پوشش به کار برده می شود به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است و همین امر موجب شده که عده زیادی گمان کنند که اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود.
‏وظیفه پوشش که اسلام برای زنان مقرر کرده است بدین معنی نیست که از خانه بیرون نروند. زندانی کردن و حبس زن در اسلام مطرح نیست. در برخی از کشورهای قدیم مثل ایران قدیم و هند چنین چیزهایی وجود داشته است ولی در اسلام وجود ندارد.
‏پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد. آیات مربوطه همین معنی را ذکر می کند و فتوای فقها هم مؤید همین مطلب است و ما حدود این پوشش را با استفاده از قرآن و منابع سنت ذکر خواهیم کرد. در آیات مربوطه لغت ‏«‏حجاب‏»‏ به کار نرفته است. آیاتی که در این باره هست، چه در سوره مبارکه نور و چه در سوره مبارکه احزاب، حدود پوشش و تماس های زن و مرد را ذکر کرده است بدون آنکه کلمه ‏«‏حجاب‏»‏ را به کار برده باشد. آیه ای که در آن کلمه ‏«‏حجاب‏»‏ به کار رفته است مربوط است به زنان پیغمبر اسلام.
‏حجاب اسلامی از یک مسأله کلی اجتماعی ناشی می شود
‏فلسفه پوشش اسلامی به نظر ما چند چیز است. بعضی از آنها جنبه روانی دارد و بعضی جنبه خانه و خانوادگی، و بعضی دیگر جنبه اجتماعی و بعضی مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او.
‏حجاب در اسلام از یک مسأله کلی تر و اساسی تر ریشه می گیرد و آن این است که اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر، به محیط خانودگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد، اجتماع منحصراً برای کار و فعالیت باشد.

 

دانلود فایل