گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

مقاله در مورد غدیر

مقاله در مورد غدیر

مقاله-در-مورد-غدیرلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ حجه الوداع است و همه حال و هوای دیگری دارند. امّا این جملات محمّد خاتم انبیاء همه خوشحال و متحوّل کرد.
‏ستایش خداوندى را که در یگانگى اش برتر, در یکتایى اش نزدیک , در سلطانش جلیل ودر ارکانش عـظـیـم اسـت و در جاى خویش از جهت آگاهى به همه اشیا احاطه دارد و همه آفریدگان را به قـدرت و بـرهـان خود مقهور ساخته است , از ازل مجید و پیوسته محموداست , پدید آورنده همه آسـمـانـها و نگه دارنده همه زمینها و جبار زمینها و آسمانهاست ,بسیار ستوده و پاک , پروردگار فـرشـتـگـان و روح اسـت , آن کـه بـر هر که مى بیند تفضل داردو بر هر که آفریده نعمت بارد, هر دیـده اى را بـبیند و هیچ دیده او را نبیند.. .
‏ حجه الوداع است و همه حال و هوای دیگری دارند. امّا این جملات محمّد خاتم انبیاء همه خوشحال و متحوّل کرد.
‏ستایش خداوندى را که در یگانگى اش برتر, در یکتایى اش نزدیک , در سلطانش جلیل ودر ارکانش عـظـیـم اسـت و در جاى خویش از جهت آگاهى به همه اشیا احاطه دارد و همه آفریدگان را به قـدرت و بـرهـان خود مقهور ساخته است , از ازل مجید و پیوسته محموداست , پدید آورنده همه آسـمـانـها و نگه دارنده همه زمینها و جبار زمینها و آسمانهاست ,بسیار ستوده و پاک , پروردگار فـرشـتـگـان و روح اسـت , آن کـه بـر هر که مى بیند تفضل داردو بر هر که آفریده نعمت بارد, هر دیـده اى را بـبیند و هیچ دیده او را نبیند.. .

 

دانلود فایل

مقاله در مورد علی

مقاله در مورد علی

مقاله-در-مورد-علیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه:
‏مولانا جلال الدین مولوی که از شاعران بزرگ و برجسته ی ایران اسلامی است، خدمت عظیمی به عرفان، اسلام و ادبیات ایران و جهان کرده است و هنوز هم کلیات مثنوی معنوی و دیوان شمس او از ارزشمندترین آثار الهام بخش معارف اسلامی است. او در شرحی بر حدیث معروف پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: هر کس بخواهد عالم آدم، تقوای نوح، بردباری ابراهیم، هیبت موسی (ع) . عبارات عیسی (ع) را ببیند به علی بنگرد می گوید:
‏تا صورت پیوند جهان بود علی بود
‏تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود
‏شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود
‏سلطان سخا و کرم و جود علی بود
‏مسجود ملائک که شد آدم، زعلی بود
‏آدم چو یکی قبله و مقصود علی بود
‏هم آدم و هم شیث و هم ایوب و هم ادریس
‏هم یوسف و هم یونس و هم هود علی بود
‏آن شیر دلاور که ز بهر طمع نفس
‏در خوان جهان پنجه نیالود علی بود
‏آن کاشف قرآن که خدا در همه قرآن
‏کردش صفت عصمت و بستود علی بود
‏آن عارف سجاد که خاک درش از قبر
‏از کنگره عرش برافزود علی بود
‏آن شاه سرافراز که اندر ره اسلام
‏تا کار نشد، هیچ نیاسود علی بود
‏آن قلعه گشایی که در از قلعه ی خیبر
‏برکند به یک حمله و بگشود علی بود
‏چندان که در آفاق نظر کردم و دیدم
‏از روی یقین در همه موجود علی بود
‏این کفر نباشد، سخن کفر نه این است
‏تا هست علی باشد و تا بود علی بود
‏سر دو جهان جمله ز پیدا و ز پنهان
‏شمس الحق تبریز که بنمود علی بود‏. بیست و پنج سال سکوت علی (ع) ص 262، تألیف فؤاد فاروقی از نویسندگان اهل سنت به نقل از دیوان شمس
‏چه گویم درباره کسی که: دوستانش از بیمی که داشتند و دشمنانش از حسدی که در دل می پروراندند فضائل او را پنهان کردند و مع‌ذلک شهرت فضیلتش جهان را گرفت‏. خلیل بن احمد نحوی
‏. علی علیه السلام به واسطه ی شدت عدالتش شهید شد زیرا مردم طاقت تحمل قوانین او را نداشتند‏. کارلایل
‏. ای سرو من! آیا این رواست که به جای فراهم آمدن به خدمتت درباره ات اختلاف پیدا کنند؟ بعضی از آنها تو را از دست دادند و تو را نیافتند. «گروهی تو را از دست دادند و یافتند» و فرقه ای تو را یافته آنگه از دست دادند، بی شک، این شگفت حیرت زایی است‏ . سلیمان کنانی «مقدمه ی کتاب امام علی مشعلی و دژی»
‏. علی علیه السلام نزدیک ترین مردم خدا و بهترین فرد از نظر منزلت و بالاترین کس از جهت فداکاری و مجاهدت است‏. ابوبکر بن ابی فتحانه (مناقب خوارزمی)
‏. و ما در زمان پیامبر (ص) به علی (ع) چنان می نگریستیم که بر ستاره نگاه می کنیم‏. عمربن خطاب «امام علی (ع)
‏.
‏قهرمانیهای امام علی علیه السلام فقط منحصر به میدان های کارزار نیست بلکه او در روشن اندیشی، پاکی وجدان، سحربیان، عمق و کمال انسانیت، شور و حرارت ایمان، بلندی همت و فکر، یاوری و هواداری از رنج دیده ها در قبال جفاکاران و فروتنی در مقابل حق، هر کجا که تجلی کند نیز قهرمان بود‏. میخائیل نعیمه
‏.
‏ما نیز بر آن شدیم که با سیری در آیات کلام ا…‏ مجید از علی (ع) بنویسیم، آن امامی که خود حقیقت قرآن است و از لیله القدر و چه نیکو فرمود خداوند سبحان که «لیله القدر» «و ماأدریک ما لیله القدر» اگر شب قدر را نتوان دریافت، روز قدر را که نموداری از «علی اعلی» است چگونه می توان یافت؟
‏و از این رو در دعای فرج می خوانیم: «یا محمد یا علی، یا علی یا محمد، اکفیانی فإنکما کافیان و انصرانی فإنکما ناصران» چون دو آیینه در برابر هم، محمد (ص) را که اسوه و الگوی همگان است به نص صریح قرآن «و لکم فی رسول ا…‏ اسوه حسنه» باید با علی (ع) شناخت و علی (ع) را با محمد صلی ا…‏ علیه و آله و سلم، و غیرمعصوم ار توان توصیف و معرفی چهره های معصوم نیست، چرا که اگر بخواهند به بیان آرند، جز به یافتن و صداق و ارائه آن نه ممکن می شود و نه سزاوار است.

 

دانلود فایل

مقاله در مورد تحریف

مقاله در مورد تحریف

مقاله-در-مورد-تحریفلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏28
‏مقدمه:
‏ا‏ی‏ن نوشته خلاصه از کتاب حماسه حس‏ی‏ن‏ی‏ جلد اول م‏ی‏ باشد که موضوع اصل‏ی‏ بحث آن‏ "تحریفات درواقعه تاریخی کربلا" است. می خواهیم در مورد این مطلب بحث کنیم که در نقل وبازگویی واقعه بزرگ تاریخی عاشورا تحریفاتی صورت گرفته است، امید است که بتوانیم قسمتی از وقایع تاریخ را در این تحقیق باد آور شویم.
‏معنی تحریف:
‏1
‏28
‏مقدمه:
‏ا‏ی‏ن نوشته خلاصه از کتاب حماسه حس‏ی‏ن‏ی‏ جلد اول م‏ی‏ باشد که موضوع اصل‏ی‏ بحث آن‏ "تحریفات درواقعه تاریخی کربلا" است. می خواهیم در مورد این مطلب بحث کنیم که در نقل وبازگویی واقعه بزرگ تاریخی عاشورا تحریفاتی صورت گرفته است، امید است که بتوانیم قسمتی از وقایع تاریخ را در این تحقیق باد آور شویم.
‏معنی تحریف:

 

دانلود فایل

مقاله نقش انتظار در پویایى جامعه اسلامى word

مقاله نقش انتظار در پویایى جامعه اسلامى word

مقاله-نقش-انتظار-در-پویایى-جامعه-اسلامى-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏نقش انتظار در پویایى جامعه ‏اسلامى
‏ابراهیم شفیعى سروستانى
‏عظمت وجودى و ابعاد مختلف شخصیت‏حضرت صاحب الامر(ع)، باعث‏شده ‏است که در طول هزار و اندى سال که از غیبت کبرى مى‏گذرد، هر گروه از مردم بسته به ‏گرایشهاى خاص اعتقادى، اجتماعى و فرهنگى که داشته‏اند، از منظرى خاص به تحلیل شخصیت ‏و تعیین جایگاه آن حضرت در عالم هستى بپردازند و هر گروه تنها درک و تصور خود از ‏این موضوع را تصور درست و مطابق با واقع از شخصیت آن یگانه هستى تلقى کند.
‏در این میان جمعى از اصحاب سیر و سلوک و رهروان طریق عرفان و معنى ‏با طرح موضوع خلیفة‏الله و انسان کامل و همچنین نقشى که حجت‏الهى در عالم هستى، ‏دارد تنها به جنبه فرا طبیعى آن وجود مقدس توجه کرده و از سایر جنبه‏ها غفلت ‏ورزیدند.
‏گروهى دیگر از اصحاب شریعت توجه خود را تنها معطوف به جنبه طبیعى ‏آن وجود مقدس ساخته و ضمن مطرح کردن نقشى که آن حضرت به عنوان امام و پیشواى مردم ‏به عهده دارند هیچگونه مسؤولیتى را در زمان غیبت متوجه مردم ندیدند و تنها تکلیف ‏مردم را این دانستند که براى فرج آن حضرت دعا کنند تا خود بیایند و امور مردم را ‏اصلاح کنند.
‏عده‏اى هم ضمن توجه به جنبه فرا طبیعى و طبیعى وجود مقدس حضرت ‏حجت(ع)، تمام هم و غم خود را متوجه ملاقات با آن حضرت ساخته و تنها وظیفه خود رااین ‏دانستند که با توسل به آن حضرت به شرف ملاقات با آن ذات اقدس نائل شوند.
‏اما در این میان گروهى با در نظر گرفتن همه ابعادى که بدانها ‏اشاره شد به طرح معناى درست انتظار پرداخته و در صدد تعیین وظیفه و نقش مردم در ‏دوران غیبت‏برآمدند. در این دیدگاه هم مساله خلافت الهى انسان کامل مطرح است، هم به
‏جایگاه و نقش مردم در قبال آن حضرت توجه شده و هم وظیفه‏اى که مردم در دعا براى حفظ ‏آن وجود مقدس و تعجیل در ظهورش دارند از نظر دور داشته نشده است.
‏شاید بتوان امام راحل امت ، رضوان‏الله تعالى علیه، را به عنوان ‏درخشان‏ترین چهره از گروه اخیر ذکر کرد. ایشان با صراحت‏به نقد و بررسى برداشتهاى ‏مختلفى که از مساله انتظار فرج وجود دارد پرداخته و دیدگاه خاص خود را در این زمینه ‏چنین مطرح ساختند:
«‏البته این پر کردن دنیا رااز عدالت، این را ما نمى‏توانیم بکنیم، ‏اگر مى‏توانستیم مى‏کردیم. اما، چون نمى‏توانیم بکنیم ایشان باید بیایند. الان عالم ‏پر از ظلم است، شما یک نقطه هستید در عالم. عالم پر از ظلم است. ما بتوانیم جلوى ‏ظلم را بگیریم، باید بگیریم، تکلیفمان است. قرآن و ضرورت اسلام و قرآن تکلیف ما ‏کرده است که باید برویم همه کار را بکنیم، اما نمى‏توانیم بکنیم ، چون نمى‏توانیم ‏بکنیم باید او بیاید تا بکند، اما ما باید فراهم کنیم کار را ، فراهم کردن اسباب ‏این است که کار را نزدیک بکنیم ، کار را همچو بکنیم که مهیا بشود عالم براى آمدن ‏حضرت(ع) ... » (1)
‏در جائى دیگر نیز ایشان درباره مفهوم «انتظار فرج‏» مى‏فرمایند:
«‏انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و باید کوشش کنیم تا قدرت ‏اسلام در عالم تحقق پیداکند. و مقدمات ظهور ان شاءالله تهیه شود.» (2)
‏براى روشن‏شدن بیشتر دیدگاه اخیر، در این مقاله، در ضمن سه گفتار ‏روایات مربوط به «انتظار موعود» را مورد بررسى قرار مى‏دهیم تا روشن شود که:
1- ‏انتظار چه ضرورتى دارد؟
2- ‏فضیلت آن چیست؟
3- ‏چه وظایفى در عصر غیبت‏بر عهده منتظران است؟
‏وجوب انتظار
‏در تفکر شیعى انتظار موعود، با خصوصیاتى که در ‏این تفکر براى آن برشمرده شده ، به عنوان یک اصل مسلم اعتقادى مطرح بوده و در

 

دانلود فایل

مقاله زندگی پیامبر word

مقاله زندگی پیامبر word

مقاله-زندگی-پیامبر-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چکیده :
‏این مطلب که در ادامه مقاله "ولادت پیامبر(ص)" ارائه می گردد، فصلی دیگر از کتاب زندگی ارزشمند پیامبر اسلام (ص) را ورق زده و به وقایع و مراحل مهمی از آن اشاره می کند.
‏این موارد به ترتیب زیر بررسی خواهند شد :
‏دوران شیرخوارگی وکودکی پیامبر (ص)، دوران نوجوانی، سفر به سوی شام ودیدار با دانشمند مسیحی، پیمان جوانمردان ، مختصری از زندگی و خصائل نیکوی حضرت خدیجه (س) -بانوی گرامی اسلام- و ازدواج پیامبر(ص) با ایشان ، ماجرای نصب حجرالاسود و در آخر فرازهائی از خصوصیات اخلاقی رسول خدا (ص) در دوران جوانی .
‏باشد که با مطالعه این مقاله با پیامبر اسلام (ص) بیشتر آشنا شده و بتوانیم که در راه ایشان قدم برداریم .
‏ 
‏دوران شیرخوارگی وکودکی پیامبر(ص):
‏گویند پیامبر (ص) فقط سه روز ‏– ‏یا به نقلی هفت روز- از مادر گرامیشان حضرت آمنه (س) شیر خورده اند و پس از آن طبق رسم بزرگان عرب برای ایشان دایه انتخاب کردند.در تاریخ این دایه ها را دوتن گفته اند که به ترتیب زیر می باشند :‏   ‏
‏ 
‏1-‏ ‏   ‏ ‏ثُوُیبِه َاسلَمیه ؛که مدتی به پیامبر(ص)شیر داد. به خاطر این امر او تا آخر عمرش مورد احترام رسول خدا(ص) و همسر گرامیشان حضرت خدیجه(س) بود و رسول خدا از شنیدن خبر فوت او متاثر گشتند.‏ ‏
‏ 
‏2-‏    ‏ ‏حُلیمه سُعدیه ؛ دختر ابو ذُؤیب که سه فرزند داشته و یکی از فرزندان او هم از پیامبر(ص) پرستاری کرده است.
‏ 
‏اعراب به چند منظور فرزندان خود را به دایه ها می سپردند:
‏اولا اینکه فرزندان آنها در محیط صحرا پرورش یابند و ‏در هوای پاک آنجا بدنشان سالم وقوی شود.
‏ثانیا از آنجائیکه مردم صحرا کمتر با ملتها و ‏زبانهای دیگر برخورد و اختلاط داشتند زبان خالص عربی را به خوبی ودرستی یاد بگیرند.
‏ثالثا اینکه ازبیماریها از جمله وبا که گاه وبیگاه در مکه شایع میشد،در امان بمانند‏.

 

دانلود فایل