گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

دانلود مقاله راهبردهای توسعه پایدار در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی 16 ص

دانلود مقاله راهبردهای توسعه پایدار در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی 16 ص

دانلود-مقاله-راهبردهای-توسعه-پایدار-در-بخش-آموزش-و-پرورش-و-آموزش-عالی-16-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏134
‏راهبردهای توسعه پایدار در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی
‏آموزش و پرورش و آموزش عالی در ایران
‏در برنامه‌های توسعه کشور ما نیروی انسانی جایگاهی ویژه و نقشی محوری دارد و سهمی به‌سزا در توسعه پایدار ایفا می‌کند. آموزش و پرورش متولیان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در میان سایر بخش‌ها، موقعیتی خاص و مأموریتی ویژه در برنامه‌های بلندمدت توسعه دارند.‏ از این رو، تدوین و تنظیم برنامه‌های پنج‌ساله در این دو بخش از حساسیت بالایی برخوردار است.‏ مجموعه حاضر سند ملی توسعه آموزش و پروش و همچنین آموزش عالی نام دارد و در تهیه آن، چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون برنامة چهارم و قانون اهداف وظایف و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مهم‌ترین اسناد فرابخشی برای تعیین سیاست‌ها و تشخیص اولویت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
‏در این بررسی به تعداد دانش‌آموزان و همچنین تعداد دانشجویان در پایان برنامه سوم توسعه و وظایف و تکالیف برنامه چهارم، تهدیدها و محدودیت‌های آن اشاره شده است.
‏تعداد دانش‌آموزان در پایان برنامه سوم توسعه
‏ پیش‌بینی عملکرد سال تحصیلی 84-83 که شامل نوآموزان دوره آمادگی یک‌ساله، دانش‌آموزان ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی، استثنایی و نظیر آن در جدول زیر آمده است.
‏ردیف
‏عنوان شاخص یا هدف کمی
‏واحد متعارف
‏پیش‌بینی عملکرد سال 84-83 (سال پایانی برنامه)
‏1
‏تعداد نوآموزان دوره آمادگی یک‌ساله
‏هزار نفر
‏470
‏2
‏دانش‌آموز ابتدایی
‏هزار نفر
‏6,400
‏3
‏دانش‌آموز راهنمایی
‏هزار نفر
‏4,500
‏4
‏دانش‌آموز متوسطه و پیش‌دانشگاهی
‏هزار نفر
‏4,700
‏5
‏دانش‌آموز استثنایی
‏هزار نفر
‏80
‏6
‏جمع دانش‌آموزان
‏هزار نفر
‏16,150
‏7
‏دانش‌آموز تیزهوش (سرآمد)
‏هزار نفر
‏39
‏8
‏تعداد سوادآموزان در دوره مقدماتی
‏نفر
‏467,165
‏9
‏تعداد سوادآموزان در دوره تکمیلی
‏نفر
‏431,675
‏10
‏تعداد سوادآموزان در دوره پایانی
‏نفر
‏370,583
‏11
‏تعداد سوادآموزان پایه پنجم ابتدایی
‏هزار نفر
‏284
‏12
‏کل سوادآموزان
‏هزار نفر
‏1,554
‏13
‏پوشش تحصیلی ظاهری ایتدایی
‏درصد
‏5/110
‏14
‏پوشش تحصیلی ظاهری راهنمایی
‏درصد
‏2/112
‏15
‏پوشش تحصیلی ظاهری متوسطه (16-14 ساله)
‏درصد
‏83
‏16
‏سهم متوسط نظری از پوشش ظاهری 16-14 ساله
‏درصد
‏61
‏17
‏پوشش تحصیلی ظاهری پیش‌دانشگاهی (17 ساله)
‏درصد
‏7/35
‏18
‏تعداد باسوادان جمعیت 6 ساله و بالاتر
‏هزار نفر
‏51,798
‏19
‏سهم باسوادان در کل جمعیت 6 ساله و بالاتر
‏درصد
‏5/86
‏20
‏تعداد بی‌سوادان جمعیت 6 ساله و بالاتر
‏هزار نفر
‏8,076

‏تعداد دانشجویان در پایان برنامه سوم توسعه
‏ دانشجویان مؤسسات آموزش عالی کشور شامل دو بخش دولتی و غیردولتی می‌باشند که آمار آن در جدول زیر آمده است.
‏جدول وضع بخش آموزش عالی در پایان برنامه سوم توسعه سال 1383 (جمعیت دانشجویی)
‏مقطع تحصیلی
‏بخش دولتی
‏بخش غیردولتی
‏وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
‏وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی
‏دانشگاه پیام نور
‏دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی
‏دستگاه‌های اجرایی
‏وزارت آموزش و پرورش
‏جمع
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی
‏جمع
‏جمع کل
‏روزانه
‏شبانه
‏جمع
‏روزانه
‏شبانه
‏جمع
‏کاردانی
‏8,365
‏8,000
‏16,365
‏21,700
‏6,400
‏28,100
‏0
‏180,300
‏6,235
‏172,000
‏403,000
‏291000
‏26,000
‏317,000
‏720,00‏0
‏کارشناسی
‏20,6000
‏100,000
‏30,6000
‏25,700
‏7,800
‏33,500
‏369,165
‏9,700
‏32,285
‏3,000
‏753,650
‏631250
‏24,100
‏655,350
‏1,409,000
‏کارشناسی ارشد
‏3,6000
‏7,700
‏43,700
‏3,000
‏0
‏3,000
‏820
‏0
‏1,480
‏0
‏49,000
‏27600
‏1,400
‏29,000
‏78,000
‏دکترای حرفه‌ای
‏2,000
‏300
‏2,300
‏3,050
‏0
‏30,050
‏0
‏0
‏0
‏0
‏32,350
‏12650
‏0
‏12,650
‏45,000
‏دکترای تخصصی
‏7,635
‏0
‏7,635
‏7,350
‏0
‏7,350
‏15
‏0
‏0
‏0
‏15,000
‏2500
‏500
‏3,000
‏18,000
‏جمع کل
‏260,000
‏116,000
‏376,000
‏87,800
‏14,200
‏102,000
‏370,000
‏190,000
‏40,000
‏175,000
‏1,253,000
‏965000
‏52,000
‏1,017,000
‏2,270,000
‏1
‏135

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.