گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

دانلود مقاله فن‌آوری‌های‌ نوین‌ در روابط عمومی

دانلود مقاله فن‌آوری‌های‌ نوین‌ در روابط عمومی‌

دانلود-مقاله-فن‌آوری‌های‌-نوین‌-در-روابط-عمومی‌لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏312
‏روابط عمومی الکترونیک ‏ ‏_____________________‏___‏____________
‏311
________‏__________________‏ ‏فن‏‌‏آوری‏‌‏ نوین در روابط عمومی‏
‏فن‌آوری‏‌‏های‌ نوین‌ در روابط‏ ‏عمومی‌
‏الف‌: اطلاعات‌ و اطلاع‌رسانی‌
‏قرن‌ بیستم‌، قرن‌ ارتباطات‌ و قرن‌ بیست‌ویکم‌ عصر اطلاعات‌ است‌ و ما در پایان‌ قرن‌ ارتباطات‌ و آستانه‌ عصر‏ ‏اطلاعات‌ قرار گرفته‌ایم‌. از این‌رو شناخت‌ شبکه‌های‌ اطلاعاتی‌، ایجاد بانک‌های‌ اطلاعاتی‌ و ‏ج‏مع‌آوری‏ ‏‌اطلاعات‌ امری‌ ضروری‌ است‌.
‏کشورهای‌ جهان‌ اول‌ به‌ دلیل‌ داشتن‌ نیروی‌ متخصص‌ و آموزش‌دیده‌ و تکنولوژی‌ اطلاع‌رسانی‌، جریان‏ ‏‌یک‏‌‏سویه‌ اطلاعات‌ را ایجاد کرده‌اند، به‌طوری‌ که‌ اخبار از رسانه‌های‌ این‌ کشورها عمدت‏اً‏ به‌ کشورهای‌ توسعه‏ ‏‌نیافته‌ ارسال‌ می‌شود. حتی‌ اخبار جهان‌ سوم‌ ابتدا تهیه‌ و دوباره‌ به‌ خودشان‌ برگردانده‌ می‌شود.
‏بدون‌ شک‌ جریان‌ یک‏‌‏سویه‌ اطلاعات‌ نتیجه‌ جریان‌ آزاد اطلاعات‌ است‌‏ ‏که‌ کشورهای‌ مسلح‌ به‌ تکنولوژی‌‏ ‏اطلاعات‌ را بر کشورهای‌ فقیر مسلط می‌کند. با گسترش‌ تکنولوژی‌ اطلاعات‌، جهان‌ در حال‌ قطع‌ ارتباطات‌‏ ‏مستقیم‌ است‌. نگاهی‌ به‌ تاریخ‌
‏278
‏روابط عمومی الکترونیک ‏ ‏_____________________‏___‏____________
‏279
________‏__________________‏ ‏فن‏‌‏آوری‏‌‏ نوین در روابط عمومی‏

‏روابط عمومی‏‌ نشان‌ می‌دهد که‌ ‏روابط عمومی‏‌ در جریان‌ تاریخی‌رشد و نمو خود،‏ ‏سه‌ مرحله‌ اساسی‌ را طی‌ کرده‌ است‌. ‏روابط عمومی‏‌ در ابتدا وظایفی‌ سیاسی‌ (ارشادی‌) بر عهده‌ داشت‌، سپس‌‏ ‏بر ب‏ُ‏عد اقتصادی‌ (تبلیغ‌)‏ ‏تأکید شد و در حال‌ حاضر از زاویه‌ اجتماعی‌ (اطلاع‌رسانی‌) انجام‌ وظیفه‌ می‌کند.
‏کارگزار ‏روابط عمومی‏‌ باید عمده‌ترین‌ ویژگی‌های‌ اطلاعات‌ را به‌ شرح‌ زیر بداند:
‏1. اطلاعات‌، ضروری‌ و با اهمیت‌ باشد.
‏2. تازه‌، جدید و سازمان‌ یافته‌ باشد.
‏3. با منافع‌، سلایق‌ و مسایل‌ مخاطبان‌ مرتبط یا دارای‌ حداقل‌ تضاد باشد.
‏4. با دقت‌ تنظیم‌ شود و واضح‌ و روشن‌ باشد.
‏همچنین‌ اطلاع‌رسان‌ باید دارای‌ این‌ ویژگی‌هایی‌ باشد:
‏1. صاحب‌ تعصب‌ و علاقه‌ خاص‌ نباشد.
‏2. دارای‌ پیشینه‌ و وجهه‌ مورد قبول‌ باشد.
‏3. با موضوع‌ پیام‌ آشنا باشد.
‏4. متوجه‌ همه‌ مخاطبان‌ باشد.
‏عناصر اطلاع‌رسانی‌ در نگاهی‌ کلی‌ همان‌ عناصر خبری‌ (که‌،کی‌، کجا، چه‌، چرا، چگونه‌) هستند، اما تأکید‏ ‏بیشتر، بر چه‌ کسی‌ (پیام‌رسان‌)، چه‌ می‌گوید (پیام‌)، به‌ چه‌ کسی‌ (پیام‌گیر)، از
‏چه‌ راهی‌ (رسانه‌ یا کانال‌)، با چه‌تأثیری‌ (عکس‌العمل‌) استوار شده‌ است‌. با آغاز عصر اطلاعات‌، ‏روابط عمومی‏‌ مسوولیت‌هایی‌ را در این‌ زمینه‏ ‏‌به‌‏ ‏دوش‌ گرفته‌ است‌ که‌ تعدادی‌ را به‌ شرح‌ زیر می‌توان‌ عنوان‌ کرد:

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.