گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

گوشواره گیلاس

دانلود پرسشنامه , پرسشنامه های روانشناسی , پرسشنامه مدیریت , سایت پرسشنامه, پرسشنامه های استاندارد

نظریه استراتژیک وتجزیه محیطی 25 ص doc

نظریه استراتژیک وتجزیه محیطی 25 ص doc

نظریه-استراتژیک-وتجزیه-محیطی-25-ص-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏نظریه ‏استراتژیک‏ وتجزیه محیطی
‏1- تجزیه محیط شغلی . ‏ ‏ 2- رقابت وساختار ومقررات صنعت.
‏3-‏موقعیت استراتژیک ‏ وارزش ‏افزوده‏. ‏4-‏تحلیل‏ SWOT‏ (قدرت- ضعف ‏–‏ فرصت و تهد‏ی‏د).
‏5- پیش بینی‏ وضع ‏ محیط. 6- طر‏ا‏ح‏ی‏ سناریو
‏اطلاعات ‏موقعیت استراتژیک ‏ به ماکمک می کند که‏ هماهنگی ‏ بین سازمان و‏محیط بیرونی آن ‏رادرک کنیم ‏.
‏وضعیت اولیه ‏ صنعت داروسازی اروپایی نشان می دهد که ‏چطور ساختارهای شرکت به وسیله نیروهای محیطی خارجی تحت تأثیرقرارمی گیرند. ‏موقعیت ها‏ وتوانایی سازمان را برای ایجاد واضافه کردن ارزش گزارش می کنند درنتیجه ارزش ‏افزوده‏ درارتباط با تجزیه‏ وتحلیل های ‏ SWOT‏(قدرت ‏–‏ضعف-فرصت ‏–‏تهدید)‏ شرح داده‏ ‏می شود. این فصل با ارزیابی‏ ماهیت ‏ ازمحیط شغلی شروع ‏ ‏می شود ودر ادامه به ‏تأثیر‏ مقررات‏ براستراتژی های شرکت وصنعت توجه دارد .‏ علاوه براین همانطور که دربحث ‏تطابق‏ E-V-R‏ دیده شد‏ ‏موقعیت ها‏ باید تغییر کند. گاهی تغییر پیوسته وافزایشی است وگاهی اوقات برجسته تر یا من‏قطع ‏ تر است.‏ برای فهمیدن ودرک تغییر دوم ذکرشده فصل بعدی بابحثی پیرامون ساخت سناریو وبرنامه ریزی ‏ شروع می شود.
‏تجزیه ‏وتحلیل ‏محیط شغلی
‏مدیریت دریک دنیا‏ی بسیار‏ آشفت‏ه‏ :‏ موضوع ‏سهامداران ‏به عنوان ‏چندین نیرو ‏ازنیروهای محیطی ‏درنظر گرفته می شود که سازمانی راتحت تأثیرقرارمی دهد که آشکارا درشرکت دارای نفع وسودی باشند ‏. بطور ساده ‏سهامداران ‏باید ازلحاظ‏ قدرت ‏ وسودشان طبقه بندی شوند همانطور که درشکل 1-7 نشان داده شد به راحتی ‏می توان ‏ازیک شبکه چهار‏ضلعی ‏ برای این موضوع استفاده
2
‏کرد‏. اینها باید با‏ آنهایی که قدرت دارند باید رضایتشان جلب شود مخصوصاً اگر که مایل به انجام فعالیت های سازمان باشند . آنهایی که قدرت نسبتاً کمی دارند اماسودبیشتری دارند نیز باید موردتوجه قراربگیرند.‏ رقبا‏تأثیر ‏ زیادی ‏براستراتژی های عملکردی ورقابتی شرکت دارند وموضوع موردبحث فصل 8 می باشند ‏.
‏اگر ‏یک شرکتی درصدکنترل رشد،‏ تغییر وتوسعه می باشد باید درجستجوی نیروهایی باشد ‏ که فرصت هایی‏ را‏ برای رشد وتغییر ایجاد می کنند و‏نیزتهدید ها رابرای پاسخگویی رابه تقاضا ها بوجود بیاورند .‏ مدیران باید ازنیروها وتغییرات محیطی مطلع باشند ومنابع سازمان را برای سود بردن ازفرصتها‏مقابله وبرخورد باتهدیدات ‏ اداره کنند. در‏عوض ‏ رهبر‏استراتژیک قطعیت انجام این مسأله رانشان دهد ونیزباید تناسب ارزشها وفرهنگ های سازمانی رابرای رسیدن به عوامل کلیدی موفقیت نشان دهد.‏ بطور کاملاً ساده محیط شوک به سازمان می دهد وروشی ‏ازطریق آن منابع بکارگرفته می شوندکه توانایی کنترل این شوک هامشخصص می کنند.‏
‏این ‏مسأله به تطابق ‏ E-V-R‏ (محیط ‏–‏ ارزش ‏–‏ منبع)‏ مربوط می باشد‏.
‏چندین مرتبه نمودارهای مربوط به عواملی کارآمد که موفقیت رادرمحیط ‏تجاری یاشغلی بوجود می آورند ساخته ونگاهداری شده اند ‏. همانطور که نیروهای محیطی ورقابتی تغییر می کنند واقعیت اخیر مورد نیاز برای موفقیت رقابتی ازنمودار سازمان دور می شود. درنتیجه یک نمودار جدید ضروری است . ناپیوستگی نمودارها نیاز به تغییرات بیشتر وبرجسته تری دارد. تسریع این تغی‏یرات یک کار کلیدی مدیریتی است.‏دریک محیط آشفته ‏برای ایجادتطابق E-V-R‏ سازمان باید ‏استراتژی‏ه‏ا‏ ‏عقایدش را تغییردهد.‏ Mini case‏ 2- 7 تغییرمهم نمودارUK‏ کشاورزی را نشان‏ ‏ می دهد.

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.